כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טרגדיה עולמית

המחקר מגלה: 5.2 מיליון ילדים התייתמו בעקבות הקורונה

"על כל אדם שדווח כי מת מנגיף קורונה, יש לפחות ילד אחד שהתייתם" כך אמרו עורכי המחקר, אך מעריכים כי הנתונים האמיתיים גדולים בהרבה

המחקר מגלה: 5.2 מיליון ילדים התייתמו בעקבות הקורונה
הנפטר הראשון בישראל מקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשנתיים האחרונות מאז פרוץ מגיפת הקורונה, העולם כולו עבר ועדיין עובר טלטלות קשות. אך ל"ע ישנם רבים שאיבדו את קרוביהם, וכאבם האישי גדול מאוד. אלו "יתומי הקורונה".

על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת הרפואי The Lancet Child & Adolescent Health, מתחילת הקורונה ועד ינואר האחרון כ6.7 מיליון ילדים ובני נוער ברחבי העולם התייתמו מאחד מהוריהם, או איבדו קרוב משפחה מדרגה ראשונה שטיפל בהם.

המחקר מתבסס על נתוני התמותה שנאספו מ21 מדינות, מתחילת המגיפה במרץ 2020 ועד אוקטובר 2021. נכון לעת ביצוע המחקר, דיווחו החוקרים על לפחות 5.2 מיליון "יתומי קורונה", אך מאז המספרים רק הולכים וגדלים.

את המחקר ערכו חוקרים מהמרכז האמריקני לבקרת מחלות, ה-USAID, הבנק העולמי, אוניברסיטת קולג' בלונדון ועוד. החוקרים מעריכים כי מספר יתומי הקורונה בעולם גבוה הרבה יותר מתוצאות המחקר, מאחר וההערכה היא שבמדינות עולם שלישי מערכות הדיווח כושלות ואינן מספקות את נתוני התמותה האמיתיים שגבוהים בהרבה מאלו שדווחו.

עוד עולה מהמחקר כי שלושה מכל ארבעה יתומי קורונה, התייתמו מאב, ושניים מכל שלושה היו בני נוער. המחברת הראשית של המחקר, ד"ר סוזן היליס, אמרה שההערכות הן "כי על כל אדם שדווח כי מת כתוצאה ממגפת הקורונה, ילד אחד נותר יתום או איבד מטפל. זה שווה ערך לילד אחד כל שש שניות העומד בפני סיכון מוגבר למצוקה לכל החיים, אלא אם כן ניתן לו תמיכה מתאימה בזמן"
עוד אמרה ד"ר היליס, שתוצאות המחקר מראות כי "יש לשלב תמיכה בילדים יתומים באופן מיידי בכל תוכנית תגובה לאומית לנגיף הקורונה".

קורונה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד