י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התעקש לחלל שבת - ונאלץ לסגור את המסעדה

בעליה של מסעדת 'רסטובר' סירב לסגור את המקום בשבת ולקבל כשרות, ואולץ על ידי בעל השטח לפנות את המקום • מתלונן: "אנשים חשוכים פועלים בדורסניות קטלנית"

רסטובר. מתוך דף הפייסבוק של המסעדה
רסטובר. מתוך דף הפייסבוק של המסעדה

בגלל חילול שבת: מסעדת 'רסטובר', הממוקמת בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, ונחשבת לאחד מהסמלים הבולטים של הציבור החילוני בעיר, סגרה הבוקר (ב) את שעריה - בשל העובדה שבעל המסעדה סירב לסגור את המקום בשבתות ובחגים ולהפוך אותו לכשר.

בעליו של השטח בו נמצאת המסעדה, ניסה לאורך תקופה ארוכה לשכנע את בעל המסעדה, שחר לוי, לסגור את העסק בשבתות ובחגים, ובכך גם להפוך את בית הקפה לכשר. לוי סירב והמשיך לעמוד בשלו כי לא ייכנע לכפייה דתית. עוד לפני שרכש בעל הנכס את השטח, ניהל לוי מאבקים משפטיים נגד הדרישה לכפות עליו את הסגירה בשבתות ובחגים.

בעקבות זאת, הוא התבקש לעזוב את המבנה. והבוקר, גילו לקוחות המסעדה כי הדלת נעולה.

בהודעה שפרסם בעליה הוא כתב: "לקוחות חברים ועובדים יקרים. הבוקר דלת הרסטובר לא נפתחה, בפעם הראשונה מזה שמונה שנים. אנו מצטערים להודיע שלא נוכל יותר לארח אתכם כי המסעדה שלנו - כבר לא שלנו.

"בעל הנכס של המסעדה הודיע לנו שלא נוכל להפעיל יותר את המקום, אלא אם נהפוך לכשרים ונסגור בשבתות ובחגים. למי מכם שזוכר: מאז פתיחת עסקינו בעיר ניהלנו בהצלחה מאבקים ציבוריים ומשפטיים שנים רבות, על הזכות לקיים אורח חיים חילוני בעיר לידתנו, לאכול ולשתות את שליבנו חפץ, ללא הגבלות או איסורים, נלחמנו על הזכות לחופש, לצאת, לבלות ולסעוד ביום החופשי שלנו, ותמיד קידשנו את אורח החיים החילוני ועמדנו על כך כי אנו החילונים, קבוצה שוות זכויות בעיר.

"בהגבלה הדרקונית שהוצבה לנו על ידי בעל הנכס, ברור היה, כי לא נוכל לנהל את המסעדה באופן זה, לא ברמה האישית, לא ברמה העסקית ולא ברמה המצפונית, ועשינו ככל יכולתנו על מנת לשנות את רוע הגזירה - ללא הצלחה.

"עצוב שבירושלים, בשנת 2013, אנשים חשוכים כופים על אחרים לקבל אורח חיים לא לנו בכוח בדורסניות קטלנית שמחקה במחי יד את פרנסתם של כ-50 עובדים ועשרות ספקים שהתקיימו מהעסק הזה שנים רבות. משנת 98' אנו פועלים בירושלים, מנהלים מקומות בילוי, חיים את חיי העיר, מעורבים בחיי הציבור החילוני, בחיי הלילה ובפרויקטים כאלה ואחרים, וזכינו להיות חלק מהבועה החילונית האהובה הזאת. מפעל חיינו ירד הבוקר לטמיון, ואנחנו כואבים מאד את אובדנו. אנו מתנצלים בפני צוות המסעדה שלנו האהוב עלינו מאוד מאוד ובפני ספקי המסעדה, שעבדו איתנו שנים. ולכם לקוחותינו הנאמנים, המלווים אותנו יותר מעשור נאמר קודם כל תודה, מכל הלב, ומקווים להתראות".

המסעדה נחשבת מוכרת כמעוז חילוני בעיר, ובעבר ביקרו בה גם דמויות פוליטיות ידועות, בהם בני משפחתו של ראש הממשלה המתגורר מרחק דקה ממנה. בתקופה שבה נקראה המסעדה עדיין 'קפה מומנט', אירע בה אחד הפיגועים הקשים באינתיפאדה - בו נהרגו 11 בני אדם.
רסטובר מומנט מסעדה כשרות סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד