ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אין מי שיפנה את ההרוגים ברחוב"

עדויות הישראלים מהעיר שנכבשה: "רוצחים אנשים"

"אי אפשר לצאת לרחוב, כל אדם שנוסע ברכב יורים בו, אבל מי שאין לו אוכל בבית לוקח את הגורל לידיים". כך מתאר קובי, ישראלי שמסתתר בחרסון שנכבשה על ידי הרוסים. ישראלית נוספת מתארת: "הם עושים מה שהם רוצים כאן, רוצחים אנשים ברחובות, מעמידים אותם על הברכיים ורוצחים אותם"

עדויות הישראלים מהעיר שנכבשה: "רוצחים אנשים"
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

רוסיה לא עוצרת וממשיכה להשתלט על ערים ומקומות אסטרטגיים באוקראינה. כוחותיה כבשו את העיר חרסון, עיר נמל לחופי הים השחור ומונה כ-333 אלף תושבים. הצבא האוקראיני נכנע וברח לעיר הסמוכה. ראש העיר של חרסון, איגור קולייב, אמר ל'ניו יורק טיימס' שהוא נפגש עם כוחות הצבא הרוסים שהבהירו לו כי הם מתכוונים להקים ממשל צבאי במקום.

העיר חרסון היא חשובה מאוד מבחינה אסטרטגית בשל היותה עיר נמל שממנו מגיעות הסחורות למדינה וממנו נשלטה הטריטוריה הימית בדרומה של אוקראינה. "אין כאן צבא אוקראיני. העיר מוקפת", הדגיש ראש העיר את העובדה המוגמרת.

בתוך כך, ישראליים שנותרו במקום מתארים את התופת שמתחוללת בעיר שעד לפני שבוע עוד התנהלה ברוגע ובשלווה והפכה למאכולת אש, הרס וחורבן. 

"הם עושים מה שהם רוצים כאן, רוצחים אנשים ברחובות, מעמידים אותם על הברכיים ורוצחים אותם. אנחנו מקבלים קטעי וידאו בטלפון מאנשים שראו את זה מהמרפסות שלהם", סיפרה לודמילה, תושבת העיר, לרשת ב'.

לודמילה סיפרה כי החיילים הרוסים בוזזים את החנויות בכפרים הסמוכים ויורים על בתי מגורים. מהרשויות כבר אין לה ציפיות: "לא אומרים לנו כלום, הם בטח יושבים להם בבונקרים. אמרו לנו להישאר רגועים". 

קובי, ישראלי שמתגורר גם הוא בעיר חרסון, סיפר: "אתה נאלץ להיות נעול בתוך הבית, אין חוקים. כל חייל יכול להחליט שהוא יורה בך על דעת עצמו, עכשיו אין מי שיפנה את ההרוגים ברחוב". 

"אנחנו כרגע מכותרים ומחפשים דרך לצאת מפה", הוא מספר, "אבל אין לנו איך, כל אדם שנוסע ברכב בערב יורים בו, גם לסופר אי אפשר ללכת, אבל יש מי שאין לו אוכל בבית אז הוא לוקח את הגורל בידיים".

קובי מספר שהוא הגיע לעיר שהייתה אוקראינית ונכבשה בעקבות אשתו, וכי כעת נמצאים במקום כשלושים ישראלים. 

מלחמת אוקראינה רוסיה ישראלים בחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד