י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"לא להגיע להתנגשות"

המסר של הדיפלומט הבכיר של פוטין לישראל

אחד מהדיפלומטים הבכירים של רוסיה במזרח התיכון התראיין לראשונה לתקשורת הישראלית, והעביר מסר לישראל. מצד אחד הוא מכיל את הגינויים לפלישה, אך מן הצד השני הוא מבהיר: "שתישאר ההבנה בין ישראל לבין רוסיה ביחס לסכנה של הנאציזם בעת המודרנית"

המסר של הדיפלומט הבכיר של פוטין לישראל
נפתלי בנט/ולדימיר פוטין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הקרמלין

אלכסנדר זסיפקין, אחד מהדיפלומטים הבכירים של רוסיה במזרח התיכון ועד לא מזמן שגרירה בלבנון, העביר מסר לישראל באמצעות ראיון ראשון לתקשורת הישראלית.

אלכנסדר התראיין הערב (רביעי) לרועי קייס ב'כאן 11', ולא תקף את ישראל על הגינוי שלה את הפלישה, מה שיכול להעיד על ההכלה בקרמלין לתגובה. יחד עם זאת הוא אומר: "אני סבור כי יש צורך שתישאר ההבנה בין ישראל לבין רוסיה ביחס לסכנה של הנאציזם בעת המודרנית". 

"אנחנו מגנים כל ניסיון להכניס נשק עכשיו לאוקראינה מסיבות רבות. קודם כל – אחת המטרות המרכזיות של רוסיה עכשיו הוא לפרז את אוקראינה מנשק. לכן כל הכנסה של נשק נוסף, זה יסבך את המשימה הזאת", אומר זסיפקין על רקע הבקשות האוקראיניות מישראל שתביא משלוחים של נשק.

"הדבר השני – ההכנסה של הנשק לא תשנה את פני האירועים. העליונות הרוסית תימשך. זה יעודד את הקיצוניים להמשיך את המלחמה ולהאריך את שפיכות הדמים".

"המטרה של רוסיה בסוריה הייתה להילחם בטרור ולא להגיע למצב של התנגשות עם הגורמים החיצוניים, כולל ישראל", מספר זיספקין בתשובה לשאלה כיצד תשפיע המלחמה באוקראינה על התיאום בין ירושלים למוסקווה בכל הקשור לסוריה. "אנחנו כרוסיה לא לוקחים חלק בעימות בין ישראל לבין ציר ההתנגדות".

רוסיה ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד