י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפי לפקקי ענק

הפגנות 'הפלג' חוזרות: אברך נעצר והועבר למשטרה הצבאית

בעקבות מעצרו של אברך אשר לא התייצב בלשכת הגיוס, אנשי ה'פלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' צפויים לצאת להפגנות סוערות כבר בימים הקרובים  

הפגנות 'הפלג' חוזרות: אברך נעצר והועבר למשטרה הצבאית
הפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק צילום: פלאש 90

אנשי 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' צפויים להפגין ברחבי בארץ בעקבות מעצרו של אברך המגודר כמשתמט מצה"ל. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. האברך הקנאי, אב לחמישה ילדים, נעצר בבית שמש לאחר שלפי החשד הסיר שלטי נשים ברחבי העיר. ההפגנה הראשונה צפויה להיערך ביום ראשון הקרוב בירושלים בהשתתפות המונים.

השוטרים שהבחינו כי מדובר במשתמט משירות צבאי, העבירו אותו לידי המשטרה הצבאית. גורמים ב'פלג הירושלמי' אמרו כי צפיות הפגנות סוערות בימים הקרובים, במידה והאברך לא ישוחרר ממעצר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האברך משתייך במקור לקהילות 'העדה החרדית', אך לפי גורמים המעורים בפרטים הוא לא התייצב בעקבות הוראתו של מרן הגר"ש אוירבך זצ"ל וכי הוא ידוע בקרבתו לקהילת 'הפלג הירושלמי'. הערכה היא כי גם העדה החרדית ו'הפלג' ישלבו ידיים ויצאו להפגנות המוניות.

יצויין כי בעקבות הפגנות 'הפלג', בחלק ממחוזות המשטרה הנחו שלא להעביר משתמטים חרדים לידי המשטרה הצבאית, מחשש למחאות המוניות המשבשות את התנועה במשך שעות ארוכות.

בהודעת 'הפלג' נאמר כי "עקב מעצרו הנפשע של האברך החשוב הרב שמחה בונם טייטלבוים בשעות הבוקרעל ידי שלטונות הצבא - בעוון לימוד תורה, התכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונם של גדולי התורהשליט"א, ושמעו מהם את ההוראה ברורה והנחרצת: "להרעיש עולם ומלואו על ביזוי כבוד התורה ולומדיה, ועלהמשך חקיקת חוק הגיוסחוק השמד".

מ"הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "נצא בהמונינו למחות ולהרעיש עולם ומלואו על המשך ביזוי לומדיהתורה בחסותם המלאה של הפוליטיקאים החרדים, שנתנו יד לחוק השמד הנורא הכולל בתוכו פיתויים יעדיםומכסות גיוס בתוככי בתי המדרש והכוללים, וזאת בניגוד מוחלט לדעת כל גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל. נהיה שםכולנו כדי להכריז קבל עם ועולם כי 'ידיכם שפכו את הדם הזה', וכי התורה לא תהא מוחלפת".

 

בעקבות ההפגנה, קראו ב"פלג הירושלמי" לנהגים לנסות שלא להיכנס לירושלים החל משעות הצהריים של יוםראשון הקרוב.

הפלג הירושלמי אי התייצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד