י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נרמול יחסים?

יורש העצר הסעודי: "לא רואים בישראל אויבת"

כלי תקשורת בסעודיה מצטטים ראיון שהעניק יורש העצר הסעודי MBS למגזין אטלנטיק ובו התייחסות לסוגיית הנרמול עם ישראל: מקווים שהבעיה בין הישראלים לפלסטינים תיפתר. לא רואים בישראל אויבת. רואים בה בעלת ברית אפשרית ויש אינטרסים רבים שאפשר לממש ביחד, אבל חלק מהבעיות חייבות להיפתר לפני כן"

יורש העצר הסעודי: "לא רואים בישראל אויבת"
מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

מוחמד בן סאלמן, יורש העצר הסעודי, העניק ראיון מגזין אטלנטיק, ובו התייחס לסוגיית הנרמול היחסים עם מדינת ישראל. 

"מקווים שהבעיה בין הישראלים לפלסטינים תיפתר. לא רואים בישראל אויבת. רואים בה בעלת ברית אפשרית ויש אינטרסים רבים שאפשר לממש ביחד, אבל חלק מהבעיות חייבות להיפתר לפני כן", הוא אומר.

הוא מתייחס, לפי כלי התקשורת הסעודים, גם לנרמול של ישראל עם ומדינות הערביות האחרונות: "ההסכמה בין המדינות שחברות במועצת שת"פ של מדינות המפרץ היא שלא מבצעים מהלכים שמסבים נזק למדינות החברות. פרט לכך כל מדינה חופשיה לחלוטין לעשות מה שהיא רואה לנכון".
על איראן הוא אמר: "הם השכנים שלנו ויהיו כאלה לנצח. אנחנו לא יכולים להיפטר מהם והם לא יכולים להיפטר מאיתנו ועל כן יותר טוב שנפתור את העניינים ושנחפש דרכים להביא לדו קיום. בארבעת החודשים האחרונים קיימנו דיונים ושמענו הצהרות רבות מצד המנהיגים האיראנים שהתקבלו בברכה אצלנו".
"נמשיך בדיונים האלה בתקווה שנגיע לעמדה שתהיה טובה לאיראן וסעודיה". על סוגיית הגרעין האיראני "סבור שכל מדינה בעולם שיש לה פצצות גרעיניות היא מסוכנת, בין אם זאת איראן או מדינה אחרת. אנו לא רוצים לראות את זה וגם לא רוצים לראות הסכם גרעין חלש כיוון שהסכם כזה יביא בסוף לתוצאה הזאת"

התרגום באדיבות חשבון הטוויטר של רועי קייס, 'כאן 11'

מוחמד בן סלמאן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד