כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הולכת לגרוע מכל"

השיחה המתוחה בין פוטין למקרון: "אתה משקר לעצמך"

נשיא צרפת ונשיא רוסיה שוחחו ביניהם בפעם השלישית מאז הפלישה לאוקראינה. פוטין אמר למקרון: "רוסיה מתכוונת להמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד חמושים וקבוצות חמושות לאומניות" | יועצו של מקרון: "לא היה דבר שהנשיא פוטין אמר שיכול להרגיע אותנו"

השיחה המתוחה בין פוטין למקרון: "אתה משקר לעצמך"
פוטין וזלנסקי צילום: דוברות הקרמלין

בצל ציון שבוע מאז החלה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח היום (חמישי) עם נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, בפעם השלישית מאז פרצה המלחמה.

בכיר בממשל הצרפתי המעורה בתוכן השיחה סיפר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי מקרון אמר לפוטין שהוא "עושה טעות גדולה", הוא משלה את עצמו לגבי גורל הממשלה בקייב ושהמלחמה הזאת תעלה לרוסיה ביוקר בטווח הארוך.

"אתה משקר לעצמך. זה יעלה למדינה שלך ביוקר, המדינה שלך בסופו של דבר תהיה מבודדת, נחלשת ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד", אמר מקרון.

הבכיר סיפר כי פוטין חזר בשיחת הטלפון על נחישותו להשיג את נטרול ופירוק הנשק של אוקראינה, בין אם באופן דיפלומטי או באמצעות נשק.

"רוסיה מתכוונת להמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד חמושים וקבוצות חמושות לאומניות. הניסיונות להאט את השיחות יובילו רק לדרישות נוספות של קייב על מדינה שלנו", אמר פוטין. 

יועצו של הנשיא הצרפתי התייחס גם כן לשיחה ואמר כי "לא היה דבר שהנשיא פוטין אמר שיכול להרגיע אותנו", והוסיף כי פוטין חזר על "הנרטיב" שלו לפיו הוא מבקש "דה-נאציפיקציה של אוקראינה".

בתום השיחה אמר גורם בממשל הצרפתי כי מקרון מאמין שאוקראינה הולכת לגרוע מכל.

פוטין מקרון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד