י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החוק שנפל בגלל תיקו

גורמים ב'ימינה': אורבך התנגד כדי לא לפגוע ברב עירו

אמש עלתה להצבעה הצעת חוק מטעם 'יש עתיד' לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים, וחבר הכנסת ניר אורבך סירב תחילה להשתתף בהצבעה, אך לבסוף כן הצביע, אך הצבעתו נפסלה | הערב גורמים במפלגתו טוענים כי הסיבה לכך היא כי לא רצה לפגוע בסיכוייו של רב העיר פתח תקווה - כיוון שהחוק דורש שרק מועמדים עם הסמכה לדיינות יוכלו לכהן כרב ראשי

גורמים ב'ימינה': אורבך התנגד כדי לא לפגוע ברב עירו
ניר אורבך צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר סיעת 'ימינה', חבר הכנסת ניר אורבך רצה לא לתמוך בהצעת החוק לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים לישראל, כך אומרים הערב (חמישי) גורמים במפלגת 'ימינה' ל'בחדרי חרדים', כדי לא לפגוע בסיכוייו של הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה להיבחר לתפקיד.

אורבך יצר אמש דרמה במליאת הכנסת, כאשר תחילה לא הסכים לתמוך בהצעה שקודמה על ידי 'יש עתיד', שמשנה את שיטת הבחירה של הרב הראשי לישראל. גורמים במפלגתו טוענים כי הסיבה לכך היא כדי לא לפגוע בסיכויו של מועמד מהציונות הדתית לתפקיד.

המועמד הוא הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה, שמכהן בעיר בה מתגורר חה"כ אורבך. לפי הצעת החוק, הרב הראשי חייב להיות דיין או בעל כושר לדיינות, מה שמוריד הרבה מועמדים פוטנציאלים מהמרוץ, ביניהם גם הרב הלוי שאינו עומד בקריטריונים.

הרב מיכה הלוי.

זאת הסיבה, לפי הגורמים, כי אורבך רצה בתחילה להתנגד. אלא שכזכור בסופו של דבר הוא נאלץ להגיע למליאה לאחר שלא היה לקואליציה רוב להעברת החוק, אך בסופו של דבר הצבעתו נפסלה בעקבות לחץ מן האופוזיציה ובדיקה משותפת בלשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי.

ההצעה שנפסלה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת משה טור-פז, הייתה בכל מקרה נצמדת להצעת החוק הממשלתית של השר מתן כהנא. האחרון אמר לח"כים ב'ימינה' כי החוק שלו יהיה שונה מהחוק שלו שהיה אמור לעבור אמש במליאה.

 

ניר אורבך הרב מיכה הלוי הרב הראשי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד