כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
עד יעבור זעם

מאות יתומים הגיעו לחוף מבטחים; בתום מסע בריחה של אלפי קילומטרים

מאות ילדים יתומים הגדלים במוסדותיו של הרב שלמה בקשט באודסה, נאלצו לברוח לחוף מבטחים מאימת המלחמה והגיעו לרומניה אחרי מסע ארוך של אלפי קילומטרים. הם ישהו במקום עד יעבור זעם

מאות יתומים הגיעו לחוף מבטחים; בתום מסע בריחה של אלפי קילומטרים
ילדים יתומים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

לאחר מסע של אלפי קילומטרים ברחבי אוקראינה, הגיעו אתמול (חמישי) מאות ילדים יהודים מבית היתומים של הרב שלמה בקשט לרומניה ונמצאים במקום מבטחים, מי שחצה עם הילדים את הגבול הוא שותפו הרב רפאל קרוסקל השוהה כעת עם הילדים ברומניה.

הרב שלמה בקשט, רבה הראשי של אודסה, עדיין שוהה באוקראינה עם מאות מבני קהילתו, לדבריו הוא יישאר באוקראינה עד שאחרון אנשיו יעבור את הגבול ויגיע למקום מבטחים. "קברניט עוזב אחרון את הספינה", אמר.

הרב בקשט סיפר ל'בחדרי חרדים' לפני כמה ימים, כי כמה מהילדים התעוררו בלילה לקול חבטה לא מוכר של ארטילריה שהתפוצצה מרחוק. הם גם חווים חרדה, "הסברנו שהייתה מלחמה אבל זה לא מכוון אליהם, מה שאני מאמין שזו האמת", אמר הרב בקשט. "חלקם נרגעו, אבל אחרים לא ממש והפחד נשאר בעיניהם".

עוד הבהיר הרב בקשט ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא בורחים לאף מקום", כי "אנחנו נשארים לדאוג למאות היתומים, יש כאן יתומים שצריכים אנשים שיודעים איך לטפל בהם, אי אפשר להשאיר אותם לחסדי אחרים ופשוט לברוח, וגם להעביר אותם ממקום למקום שלא בטוח שיהיה שקט, זה רק יהרוס, אנחנו נשארים איתם במקומות הכי בטוחים שאפשר, לא פרסמנו היכן נשהה, כי אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין".

ואכן אתמול עברו מאות היתומים לכיוון רומניה, שם הם ימתינו עד שיתבהר לאן פני המלחמה ואם יש להם לאן לשוב. 

מלחמת אוקראינה רוסיה בית יתומים ילדים יתומים אודסה הרב שלמה בקשט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד