כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במסגרת ביקור בישראל

המפקד הבכיר של צבא ארה"ב: איראן - הסכנה הגדולה ביותר לביטחון האזור

על רקע הסכם הגרעין המתגבש, הגנרל מקנזי ערך ביקור בישראל ואמר "אנחנו לא רוצים שלאיראנים יהיה נשק גרעיני, ואנחנו פועלים במישור הזה במגוון אמצעים, ביניהם גם התהליך הדיפלומטי שבעיצומו". על המלחמה: "גם אם רוסיה תשתלט על אוקראינה - זה לא סוף הסיפור"

המפקד הבכיר של צבא ארה"ב: איראן - הסכנה הגדולה ביותר לביטחון האזור
הגנרל קנט מקנזי בביקור בישראל צילום: דובר צה"ל

"איראן היא האיום הגדול ביותר לביטחון האזור, וארה"ב תעשה הכול כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני", כך מצהיר הגנרל קנת מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, בראיון ל'ישראל היום'.

מקנזי הגיע לישראל לביקור פרידה קצר, עם סיום תפקידו כמפקד סנטקום, שאליו עברה ישראל בשנה האחרונה מפיקוד אירופה האמריקני (EUCOM). בתקופה הזו הוא הוביל את הידוק שיתוף הפעולה המבצעי והמודיעיני בין צה"ל לצבא האמריקני, וכן סדרת תרגילים שבחלקם השתתפו גם מדינות נוספות באזור, כולל איחוד האמירויות ובחריין, וכן מצרים וירדן. חלק מהתרגילים האלה נועדו להפגין חזית מול איראן, על רקע התוקפנות שלה באזור שעתידה להתגבר עם החתימה הצפויה על הסכם הגרעין המחודש.

במהלך ביקורו בארץ נפגש מקנזי עם ראש הממשלה נפתי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי. מקנזי אמר גם כי הוא עוקב מקרוב אחר הלחימה באוקראינה. "אנחנו מתרשמים באופן ניכר מהעמידה של אוקראינה תחת הלחץ האדיר הזה", הצהיר, "ומאוד מתרשמים מהקואליציה של מדינות מתואמות שמכירים באיום על היציבות האירופית שהפלישה הזאת הציבה. אני חושב שהימים הבאים יהיו נטל גדול לכולנו".

צבא ארצות הברית עימות איראן ישראל הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד