כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מפני פיקוח נפש

הדיין פסק: מותר לענות לטלפונים בשבת

הרב זימרמן, גאב"ד בית הדין שעל ידי בד"צ קהילת 'פדריישען' בלונדון פסק, כי מותר לענות לטלפונים כדי לסייע ליהודים להימלט מאוקראינה | "צריכים להשאיר את הטלפונים שלהם דולקים בשבת ויצטרכו לענות מיד לטלפונים שלהם בשבת" כותב הרב

הדיין פסק: מותר לענות לטלפונים בשבת
הרב שרגא פייבל זיממערמאן צילום: באדיבות המצלם

עשרות מתנדבים פועלים מסביב לשעון כדי לתמוך ולייעץ לפליטים הנמלטים מאוקראינה המופגזת, בתשובה לשאלת 'בחדרי חרדים', הרב שרגא פייבל זימרמן, גאב"ד לונדון 'פדריישען', פרסם פסק דין שכל מי שמעורב בעבודה זו יכול לעשותה גם בשבת.

במכתב שפרסם בית הדין של לונדון, נאמר כי הרב זימרמן, גאב"ד שעל ידי בד"צ קהילת 'פדריישען' בלונדון פסק, כי מותר לענות לטלפונים כדי לעזור ליהודים להימלט מאוקראינה.

שאלה הלכתית מסעירה את שומרי השבת באירופה

"המלחמה המתמשכת באוקראינה מציגה סכנת חיים ברורה כמעט לכל אחד באוקראינה, התברר לנו שיש יהודים שגרים באוקראינה באזורים הגובלים עם הונגריה, סלובקיה, רומניה, מולדובה ופולין, שלא ששים לברוח למדינות השכנות הללו בגלל חששות שלא יהיה להם איפה לשהות כשהם יגיעו לשם".

הרב זימרמן.

"פעילים יהודים מהקהילות היהודיות במדינות האלה יוכלו להרגיע את האנשים האלה שיטפלו בהם, ולסייע להם להימלט אם הם בורחים מאזורי הסכנה".

"בתשובה לשאלה שהביאו בפנינו עסקנים קהילתיים במדינות הגבול הללו, אין ספק שהם צריכים להשאיר את הטלפונים שלהם דולקים בשבת ויצטרכו לענות מיד לטלפונים שלהם בשבת, אם יש סיכוי שהם יוכלו להקל בדרך זו על בטיחותם של מי שצריך לברוח מאזורי הסכנה, וחובה עליהם לעשות זאת". כך הרב זימרמן.

מלחמת אוקראינה רוסיה שיחת טלפון פיקוח נפש הרב שרגא פייבל זיממערמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד