כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פוטין כמו פושע"

העיתונאית שבסכנה להיכנס לכלא: "לא מסוגלת לשתוק"

עורכת תחנת רדיו שהוצאה לה צו סגירה, כחלק מסתימת הפיות הרוסית על התקשורת ובעיקר על אלה שמגלים ביקורת על הממשל, מדברת בחופשיות לתקשורת הישראלים למרות הסכנה של 15 שנה בכלא הרוסי: "אני לא מסוגלת לשתוק"

העיתונאית שבסכנה להיכנס לכלא: "לא מסוגלת לשתוק"
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

כדי לשלוט על המידע שמקבלים האזרחים על המתרחש במלחמה באוקראינה, הממשל הרוסי הטיל מספר הגבלות קשות התקשורת בכלל, ועל התקשורת האופוזציונרית בפרט.

בין הנפגעות היא תחנת הרדיו "אקו מוסקווה", הנחשבת לביקורתית כלפי הממשל של פוטין. עורכת התחנה, טטיאנה פלגנהאואר, התראיינה הערב לתקשורת הישראלית בחופשיות, למרות הסכנה ממאסר ממושך.

"בקרמלין מכנים את זה פעולות צבאיות, לא מלחמה", היא תיארה. "יש באפשרותי להמשיך בעבודתי ולקרוא למלחמה מלחמה - ואני עלולה לשבת בכלא 15 שנה בגלל זה. האפשרות השנייה היא לשתוק. אני לא מסוגלת לשתוק, כי זאת טעות איומה של וולדימיר פוטין".

היא תקפה את פוטין: "אני חושבת שהוא פתח במלחמה הזאת, והוא פועל כמו פושע מלחמה. בני אדם חפים מפשע מתים בכל יום ויום, לא רק אוקראיניים, גם חיילים רוסיים, ולפוטין לא אכפת!".

לפני כשעה חתמתי על כל המסמכים במשרד שלי. כמו שאתה יודע, תחנת הרדיו שלי נסגרה ולכן, אתה יכול לברך אותי כי נכון לעכשיו אני מובטלת", אמרה למגיש.

כשנשאלה אם היא מסכנת את חייה היא השיבה: "אני לא יודעת, אני מקווה שהם לא מבינים אנגלית", השיבה. "יש לי ערוץ יוטיוב משלי, ואני מתכוונת להחזיק בו. יש לי שידורים חיים ויש לי סרטונים. אני אדון על השאלה הזאת עם עורכת הדין שלי - איך לעשות את זה בצורה חכמה יותר, כי אני לא מעוניינת לשתוק".

רוסיה סיקור תקשורתי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד