כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בעקבות החוק הדרקוני החדש

חוששים מפוטין: רשתות התקשורת עוזבות את רוסיה

רשתות תקשורת עולמיות עוזבות גם הן את רוסיה אחרי עשרות וזאת בשל פגיעה בחופש העיתונות, עם חקיקת החוק החדש בסופ"ש כי מפיצי 'חדשות מזויפות' ייאסרו לתקופה ממושכת או ישלמו קנסות כבדים

חוששים מפוטין: רשתות התקשורת עוזבות את רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות החוק החדש שחוקק בסופ"ש שעבר ברוסיה ועלול להביא למעצרם של עיתונאים, רשתות התקשורת BBC, ABC, CBC, CNN ו'בלומברג' הודיעו שהן מפסיקות את הפעילות ברוסיה, לאחר שרוסיה אישרה חוק חדש המעניש מפיצי "חדשות מזויפות" במאסר עד 15 שנים.

רשתות CNN ובלומברג הפכו לכלי התקשורת העולמיים האחרונים שהשעו את פעילותם ברוסיה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין חתם על חוק חדש המעניש על הפצת "חדשות מזויפות" תקופות מאסר של עד 15 שנים. ההחלטות באות בעקבות מהלכים דומים קודם של גופי תקשורת גדולים מארה"ב, אנגליה וקנדה.

השינויים הגיעו לאחר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה שגררה גינוי כמעט אוניברסלי, כמו גם סנקציות עולמיות, כולל איסור על פעילות של רשת החדשות הרוסית RT במדינות מערביות רבות בגלל שהתקשורת הרוסית הפיצה דיסאינפורמציה שיטתית על המלחמה.

בניסיון להילחם בתיעודים המביכים את רוסיה, סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה שרוסיה הגבילה את הגישה לטוויטר וגם לפייסבוק. רשת BBC דיווחה, כי ה-BBC בשפה הרוסית ימשיך לפעול מחוץ לרוסיה. עם זאת ג'ונתן מונרו, מנהל החדשות של BBC, אמר שהתאגיד לא מוציא עיתונאים ממוסקבה אלא מעריך את השפעת החוק החדש.

סוכנות בלומברג CNN ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה חופש העיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד