י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
היום ה-11 ללחימה

אוקראינה טוענת: מעל 11,000 חיילים רוסיים נהרגו עד כה | מתעדכן

נשיא אוקראינה הפציר באזרחיו להמשיך בהתנגדותם נגד הכוחות הרוסיים | הפלישה נכנסת ליומה ה-11, כוחותיו של פוטין מתקדמים בערים מרכזיות תוך שהם זורעים הרס וחורבן, יורים לעבר בתים והורגים אזרחים רבים | ארה"ב בשיחות עם ורשה לגבי אספקת מטוסי קרב לאוקראינה

אוקראינה טוענת: מעל 11,000 חיילים רוסיים נהרגו עד כה | מתעדכן
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בווידאו שהועלה לעמוד הפייסבוק הרשמי של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, בשבת, אמר זלנסקי כי האוקראינים לא ימסרו את ארצם "לאויב". "אוקראינים, בכל הערים שלנו, שבהן פלש האויב, צאו למתקפה, צאו לרחובות, אנחנו צריכים להילחם בכל פעם שיש לנו הזדמנות", אמר.

עדכונים שוטפים:

13:00 - האזרחים באוקראינה ממשיכים להילחם בפלישה הרוסית למדינתם, בתיעוד נראים אזרחים מארגנים אלפי בקבוקי תבערה. צפו:

12:45 - מסוק צבאי הופל בסמוך לעיר חרסון. צפו:

12:30 - מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, יותר מ-1.5 מיליון בני אדם נמלטו מהמלחמה.

12:00 - אם לשני ילדים נהרגה מפגיעת פגז באזור ניקולייב, צעיר נוסף נהרג לאחר שהרים פגז שנפל בסמוך אליו.

11:45 - עקב ההפגזה של הרוסים, יותר מ-20 שכונות בלוהנסק נותרו ללא גז וללא אספקת אנרגיה, עשר מתוכן ללא אספקת מים.

11:30 - ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח לפני זמן קצר עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. זו השיחה השלישית בין השניים ביממה האחרונה.

11:00 - מאות בני אדם הפגינו בבירת טייוואן, טייפה, כדי למחות נגד פלישת רוסיה לאוקראינה. בין המפגינים היו אוקראינים המתגוררים בטייוואן ומחוקקים טייוואנים. הם הניפו את דגלי אוקראינה וטייוואן. טייוואן חוששת כי סין לפלוש לשטחה ותספח אותה.

10:45 - ביציאה מהעיר אירפין פתחו חיילים רוסים באש על אזרחים במהלך פינוי אזרחים, לפחות שלושה בני אדם מתו, בהם שני ילדים.

10:30 - דיווח אוקראיני: חיילים רוסים מנסים לכבוש את העיר איזיום באזור חרקוב, אך הצבא האוקראיני מגן בתקיפות על העיר.

10:15 - סוכנות הידיעות בלומברג: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא לקח בחשבון את היכולות המוגבלות של רוסיה בתחילת המלחמה עם אוקראינה, מה שעלול להוביל לקריסת משטרו ב-12 החודשים הקרובים.

10:00 - חיילים רוסים ירו לעבר צוות טלוויזיה של רשת סקיי ניוז. צפו:

09:50 - שלושה אזרחים שהתנדבו לחלק אוכל לכלבים, נורו למוות בעיר במחוז בוש'ה בקייב, חיילים רוסים פתחו באש לעבר מכוניתם.

09:25 - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הנחה את ממשלתו להרכיב רשימה של מדינות שהטילו סנקציות נגד רוסיה בתוך 48 השעות הקרובות, כך לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

09:15 - אוקראינה טוענת: מה-24 בפברואר עד ה-6 במרץ, איבדה רוסיה יותר מ-11,000 מאנשיה בפלישה לאוקראינה.

09:10 - ההפגזות בשכונת סלטיבקה בעיר חרקוב ממשיכות, בתים עולים באש. (צילום: כוחות הכיבוי המקומיים)

בניין שהופגז בחרקוב

09:00 - וושינגטון מנהלת שיחות עם ורשה לגבי אספקת מטוסי קרב לאוקראינה, הפולנים יעבירו לאוקראינה מטוסים, וארה"ב תעביר לפולין מטוסי קרב חדשים.

08:45 - דובר משרד החוץ הישראלי, ליאור חייט, התייחס להחלטה שלא לספק לאוקראינה ציוד הגנתי: "רוצים לשמור על ערוצים פתוחים עם כל הצדדים שמעורבים בסכסוך, נתמקד בסיוע הומניטרי שנחוץ לאנשים באוקראינה. ראינו את זרם הפליטים ואיך מתמודדות המדינות השכנות, ללא ספק סיוע כזה נחוץ".

08:30 - בסרטון שפרסם שירות הביטחון האוקראיני, ה-SBU, נראה טייס רוסי שהופל, כשכולו מדמם. הוא הצטלם בעבר עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד בזמן שהפציץ את המורדים בסוריה.

צפו:

08:14 - אחרי שאמש נמשכו ההפגזות על הערים חרקוב, מריופול ואוכתירקה, התושבים מדווחים הבוקר על הרס רב.

08:00 - משרד החוץ הקנדי ממליץ לאזרחיו לעזוב את רוסיה לאלתר ולהימנע מכל נסיעה למדינה המנהלת מלחמה נגד אוקראינה.

07:45 - המשטרה האיטלקית תפסה וילות, בתים ויאכטות בשווי של יותר מ-150 מיליון דולר מחמישה אוליגרכים רוסים, כך מסרה המשטרה.

07:30 - חיילים רוסים כיתרו את העיר חרסון ויורים על כל מי שמנסה לעזוב, כך על פי התושבים.

לאחר שפוטין לא מצליח לכבוש את הערים שרצה, הדיקטטור הרוסי יורה על אזרחים. ראש העיר האוקראינית מריופול, צייר תמונה עגומה של החיים בעיר שנלחמת על חייה: "אין חשמל או מים, אין דרך לאסוף את המתים" כך אמר ואדים בויצ'נקו, ראש עיריית מריופול שבדרום אוקראינה.

יותר מ-400,000 תושבים ללא חשמל כבר חמישה ימים. "כל התחנות התרמיות שלנו מסתמכות על אספקת החשמל הזו, ולכן אנחנו ללא חימום" אמר.

בויצ'נקו הוסיף שאין רשתות סלולריות, ו"מאז ההתקפה על מריופול, איבדנו את אספקת המים שלנו, ולכן אנחנו לגמרי בלי מים עכשיו, הצבא הרוסי פועל שנהיה תחת מצור", אמר.

"הם רוצים לנתק אותנו מהמסדרון ההומניטרי, להשבית את משלוח המוצרים החיוניים, ציוד רפואי, אפילו מזון לתינוקות. המטרה שלהם היא לחנוק את העיר ולהציב אותה בלחץ בלתי נסבל". בויצ'נקו אמר כי "הפצועים וההרוגים בחמשת הימים האחרונים מונים מספר רב, ביום השמיני היו מאות. עכשיו אנחנו כבר מדברים על אלפים.

"הנתונים האלה רק הולכים ויחמירו", אמר בויצ'נקו. "אבל זה היום השישי ברציפות של תקיפות אוויריות ואנחנו לא מצליחים לצאת כדי להוציא את ההרוגים. "הם אומרים שהם רוצים להציל את האוקראינים מלהיהרג על ידי [המדינה] האוקראינית אבל הם אלה שמבצעים את ההרג", אמר בויצ'נקו. "תשמע, הרופאים האמיצים שלנו הצילו כאן עובדים כבר 10 ימים רצופים. הם חיים וישנים בבתי החולים שלנו עם משפחותיהם".

בויצ'נקו דיבר על המסדרון ההומניטרי שבוטל בשבת. "היו לנו 50 אוטובוסים מלאים בדלק, ורק חיכינו להפסקת אש ולפתיחת הכבישים כדי שנוכל להוציא אנשים מכאן", אמר. "אבל נשארנו ל-30 אוטובוסים בלבד. החבאנו את האוטובוסים האלה במקום אחר, הרחק מההפגזות, ואיבדנו שם עוד 10. אז הגענו ל-20. "לכן, כשהמסדרון ההומניטרי הזה ייפתח לנו סוף סוף מחר או מתישהו, אולי לא יישארו לנו אוטובוסים כדי לפנות את האנשים".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד