י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יש לו אינטרסים"

ראש המל"ל לשעבר: "בנט לא יכול להיות מתווך"

למרות הנסיעה החשאית לקרמלין ושיחות הטלפון, האלוף במילואים גיורא איילנד טוען כי ראש הממשלה הישראלי לא יכול לשמש כמתווך בין רוסיה לאוקראינה: "מתווך אמיתי צריך לשבת עם פוטין בארבע עיניים ולהסביר לו איפה הוא טועה"

ראש המל"ל לשעבר: "בנט לא יכול להיות מתווך"
ראה"מ בנט בטיסה צילום: דוברות ראש הממשלה

ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים בימים האחרונים מספר רב של שיחות טלפון בנפרד עם נשיא רוסיה, פוטין, וראש הממשלה של אוקראינה, זלנסקי. אתמול הוא אף טס לפגישה עם פוטין.

לאור הבקשות מצד זלנסקי התנהלותו של בנט יותר מרומזת על כך שהוא משמש, או רוצה להיות כזה, מתווך בין הצדדים כדי להפסיק את הלחימה במזרח אירופה. אך ‏האלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש המל"ל, אומר שהוא לא יכול להיות כזה.

"המתווך האמיתי צריך לשבת עם פוטין בארבע עיניים ולהסביר לו איפה הוא טועה, מה שאנשיו לא מוכנים להגיד לו. בנושא הזה אני לא חושב שבנט יוכל להיות המתווך, יש לו אינטרסים משל עצמו והוא לא רוצה להרגיז את פוטין", הוא אומר לגל"צ.

‏עוד הוא התייחס למלחמה בין הצדדים, "רוסיה לא רוצה שלאיראן יהיה נשק גרעיני. מפגש האינטרסים בין ישראל לרוסיה בעניין הגרעין האיראני גדול בהרבה מאשר מפגש האינטרסים עם ארה"ב. זאת משום שכל עוד איראן נמצאת תחת משטר סנקציות, אין לה ברירה אלא להישען על רוסיה וסין".

נפתלי בנט מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד