כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אירופה במלחמה

חשש להסלמה ביחסים בין נאט"ו לרוסיה

בעולם מזהירים מפני משבר פליטים עצום שדומה בממדיו רק למשבר הפליטים של מלחמת העולם השנייה. במשרד הפנים בגרמניה מודיעים כי כ-38 אלף אנשים חצו מאוקראינה למדינה מאז תחילת הפלישה הרוסית. נשיא אוקראינה מזהיר: הרוסים מתכננים מתקפה על עיר הנמל אודסה

חשש להסלמה ביחסים בין נאט"ו לרוסיה
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

התקיפה הרוסית בערים השונות נמשכת, כאשר על פי דיווח, שדה התעופה בעיר ויניציה נהרס לחלוטין בעקבות שיגורי הטילים לאזור.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר היום (ראשון) כי הכוחות הרוסיים מתכננים להפציץ את העיר אודסה על חוף הים השחור של אוקראינה. "רקטות נגד אודסה? זה יהיה פשע מלחמה".

מספר הפליטים שנמלטו ויצאו את גבולות אוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית מגיע ל-1.5 מיליון ובאירופה כבר מזהירים ממשבר הומניטרי. באו"ם אומרים כי זהו "משבר הפליטים הגדל במהירות הגבוהה ביותר" שידעה אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. "יותר מ-1.5 מיליון פליטים מאוקראינה עברו למדינות שכנות תוך 10 ימים - משבר הפליטים הגדל במהירות הגבוהה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה", נכתב בהצהרה בטוויטר.

אוקראינה טוענת: מעל 11,000 חיילים רוסיים נהרגו עד כה

מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה מתו 38 ילדים ו-71 נפצעו. "הנתונים אינם סופיים, מכיוון שכרגע זה בלתי אפשרי לקבוע מידע מדויק על מספר ההרוגים והפצועים תושבי מריופול, מחוז דונייצק והעיר אירפין באזור קייב", נמסר מטעם ממשלת אוקראינה.

עדכונים שוטפים:

18:15 - מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אומר כי למדינות נאט"ו יש "אור ירוק" לשלוח מטוסי קרב לאוקראינה. המהלך עשוי להחריף את היחסים בין מדינות נאט"ו לרוסיה.

18:00 - קרבות באירפין הסמוכה לבירה קייב: באוקראינה מדווחים כי הצבא הרוסי הרג משפחה - הורים וילד - שניסתה להתפנות מעל גשר הרוס.

17:30 - רוסיה: השמדנו את רוב מטוסי חיל האוויר האוקראיני.

17:00 - תיעוד: האוקריאנים לא עומדים בקצב האזרחים שנהרגו, כתוצאה מהפגזות ארטילריה בצ'רניהיב, וקוברים בקברי אחים.

16:30 - פינוי מריופול הופסק בפעם השנייה. ניסיון שני לפנות כ-200,000 אזרחים מהעיר הדרומית לאורך מסדרונות הומניטריים ייעודיים נכשל, כך נמסר מהוועד הבינלאומי של הצלב האדום.

16:20 - ארגון זכויות האדם של האו"ם אישר את מותם של 364 אזרחים באוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר.

16:01 - יותר מ-2,000 איש שהפגינו נגד המלחמה נעצרו ב-44 ערים ברוסיה. רוב העצורים נמצאים במוסקבה כ-500 איש. בנובוסיבירסק 279, בסנט פטרסבורג 267, יקטרינבורג 206. השאר בערים נוספות.

15:55 - התובעת של אוקראינה מאשימה את המחוקק התומך בקרמלין בבגידה. התובעת הכללית אירינה ונדיקטובה אישרה את האשמות נגד חבר הפרלמנט איליה קיווה, נטען כי השתתף בתעמולת מלחמה רוסית ובהחזקת נשק בלתי חוקי.

15:35 - מקורות במשרד ההגנה הבריטי, אמרו ל-BBC כי החיילים הרוסים לא היו מוכנים למלחמה באוקראינה. "הם באמת חשבו שהם עורכים תרגילים צבאיים ושלא מתכננים פלישה".

15:12 - הנשיא זלנסקי: נמל התעופה ויניציה במרכז אוקראינה נהרס בהתקפת רוסיה.

15:05 - נשיא טורקיה ארדואן לוחץ על ולדימיר פוטין להכריז על הפסקת אש באוקראינה, לפתוח מסדרונות הומניטריים ולחתום על הסכם שלום, כך נמסר מלשכתו.

15:00 - דיווח אוקראיני: חיילים רוסים ירו על מכון המחקר לפיזיקה וטכנולוגיה של חרקוב, שבו נמצא המתקן הגרעיני.

14:45 - רק היום נעצרו ברוסיה יותר מ-1,100 בני אדם בעקבות הפגנות נגד המבצע הצבאי באוקראינה.

14:25 - "רוסיה תפסיק את הפעולה הצבאית רק אם אוקראינה תפסיק להילחם", כך אמר הנשיא ולדימיר פוטין לנשיא טורקיה ארדואן בשיחת טלפון שנערכה בין השניים. "רוסיה תפסיק את הפעולה הצבאית שלה רק אם אוקראינה תפסיק להילחם ודרישות מוסקבה ייענו", נמסר בהצהרה מהקרמלין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד