כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מזמינים לינה ולא מגיעים

הדרך המקורית בה אזרחי העולם מנדבים כסף לאוקראינים

במטרה לסייע לאזרחי אוקראינה, אנשים מרחבי העולם מזמינים "חופשות" לדירות להשכרה בקייב ובערים נוספות דרך Airbnb, ללא כוונה להגיע, וכך מעבירים כספים ישירות למארחים, במטרה לעזור להם כלכלית

הדרך המקורית בה אזרחי העולם מנדבים כסף לאוקראינים
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

אנשים מרחבי העולם מזמינים דירות Airbnb מבלי שיש להם כל כוונה להתארח בדירות, זאת, במטרה לסייע ישירות לאזרחים האוקראינים הנמצאים תחת מתקפה רוסית כבדה בשבועות האחרונים. כך יועברו כספים לתושבים שנותרו במדינה ומתמודדים עם מצוקה כלכלית קיצונית בעקבות הפלישה הרוסית ההרסנית.

המהלך האזרחי מתרחש בזמן ש-Airbnb הודיעה כי תפסיק את כל הפעילות שלה ברוסיה ובבלארוס, כחלק מהחרם של חברות רבות על המדינה בעקבות המלחמה.

על פי דובר החברה, עד שבת בוצעו הזמנות בכ-2 מיליון דולר. "בתוך 48 שעות, 61,406 לילות הוזמנו באוקראינה", צייץ מנכ"ל Airbnb בריאן צ'סקי ביום שישי. "אלו 1.9 מיליון דולר שהולכים למארחים במצוקה. רעיון כל כך מגניב מהקהילה שלנו. תודה."

צ'סקי צייץ מחדש ציוצים של משתמשי Airbnb שתיעדו תגובות מאוקראינים: "הרגשתי חסרת אונים, הזמנתי Airbnb בקייב השבוע, בידיעה שהכסף יגיע ישירות למישהו שם", צייצה קייט האצ'ינסון, ממלבורן, אוסטרליה, ביום רביעי.

הקריאה לאורחים להזמין דירות אירוח ב-Airbnb באוקראינה החלה באינטרנט, שם המזמינים הפוטנציאליים התבקשו גם להשתדל להזמין מאנשים פרטיים ולא מחברות. משתמשים בארה"ב, בריטניה וקנדה היוו כמעט שלושה רבעים מסך ההזמנות. כך מסרה החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו באימייל, והוסיפה כי היא ויתרה זמנית על עמלות אורחים ומארחים על הזמנות באוקראינה.

במקביל לסולידריות הבינלאומית שצמחה מהשטח, Airbnb עצמה הודיעה כי היא תעניק דיור לטווח קצר בחינם לעד 100 אלף מהפליטים של אוקראינה. כמו כן, החברה מאפשרת לאנשים להירשם באתר הבית שלה כ"מארחי פליטים" או פשוט לתרום כסף לסיוע להם. "אנחנו כל כך נפעמים מהנדיבות מעוררת ההשראה של הקהילה שלנו ברגע זה של משבר", אמר דובר החברה הייבן ת'רן.

מלחמת אוקראינה רוסיה Airbnb

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד