כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חושבים שאתם תקועים בפקקים?

ברוכים הבאים לגהינום: הכירו את הצומת הכי פקוק בארץ

הכירו את השכונה הירושלמית שכדי לצאת ממנה תיאלצו לעמוד 40 דק' בפקק. בשכונת רוממה מבוצעות עבודות תשתית ומת"ץ זה למעלה משנה שגורמות לפקקים איומים | תושבי השכונה סיפרו ל"בחדרי" על כשלים חוזרים ונשנים במקום המעכבים לזמן רב את סיום העבודות בשטח | צפו

ברוכים הבאים לגהינום: הכירו את הצומת הכי פקוק בארץ
הצומת העמוס בישראל צילום: ישי ירושלמי ודוד כהן

הכירו את השכונה העמוסה בישראל. ברוכים הבאים לשכונת רוממה החרדית ולצומת שמגר אשר בירושלים.

כבר למעלה משנה שבאזור מתבצעות עבודות תשתית והכנה למת"ץ ברחבי השכונה ומחוצה לה דבר שגורם לעומסי תנועה איומים בתוככי השכונה.

תושבי השכונה ששוחחו עם כתב "בחדרי" דיווחו על פקקים איומים ובלתי נסבלים: "אני ממתין כאן למעלה מ 40 דק' רק כדי לצאת מהשכונה, זה פשוט בלתי נתפס, מדובר על נסיעה של כמה מטרים!".

התושבים מבינים היטב את המשמעויות של העבודות בשטח שאמורות להיטיב עמם בסופו של דבר, אך לא מוכנים לקבל את המצב הקטסטרופלי שקיים במקום.

לדבריהם, העבודות נמשכות זה זמן רב, אין סנכרון בין מכווני התנועה בצמתי העבודות השונים ששם הרמזורים לא פועלים, ולטענת התושבים חוסר היעילות בפרויקט זועק לשמיים. הם מציינים כי אין סנכרון גם בין הקבלנים, עבודות שהושלמו נפתחו מחדש בשל כשלים, בורות המסכנים את הציבור פעורים לרווחה זה שבועות ארוכים תוך סיכון ממשי של הולכי הרגל במקום. "העבודות מתנהלות בעצלתיים ונראה שלאף אחד לא אכפת מאיתנו." נראה שלתושבים הפעם נמאס, והם לא מוכנים לשתוק.

המציאות בשטח מציתה זעם עמוק בקרב תושבי המקום שלמעשה ויתרו על ההתניידות ברכב בתוככי השכונה ומעדיפים לצעוד ברגל, באי המקום סיפרו לכתב 'בחדרי' שהם נאלצים להקדים כמעט בשעה את יציאתם לעבודה בגין העומסים במקום.

מנהלי העבודות בשטח ששוחחו עם כתב 'בחדרי' טוענים מאידך, שנעשו מאמצים מרובים ע"מ לקדם את העבודות במקום, ולדבריהם זה המקסימום שניתן לעשות באתר העבודות, לשאלתי האם היה ניתן להוסיף כוח אדם למערך העבודות הם השיבו שאין צורך כיוון שהפועלים נמצאים בכל פינה אפשרית.

התושבים מצידם דורשים לזרז את מערך העבודות ככל שניתן, פיקוח הדוק על העבודות בשכונה שייעל את ביצוען, תיקון מיידי של הסכנות ברחבי האתר המסכנות את הולכי הרגל, ואולי גם סוף סוף לקבל לוח זמנים שייתן להם אינדיקציה לסיום העבודות במקום, שיסיים חודשים ארוכים של סאגה מתמשכת.

 

פקקים עומסי תנועה צומת שכונה עבודות בכביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד