כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מתכוון להשיג את מטרותיו"

יחוסל? הרוסים יודעים היכן זלנסקי מסתתר

בישראל מעריכים כי ברוסיה יודעים בדיוק היכן נשיא אוקראינה מסתתר, אך למרות זאת פוטין נמנע מלפגוע בו ישירות. גורמים המעורים בפגישה בינו לבין בנט: "הוא לא מוכן לשמוע על הפסקת אש עד שהאוקראיניים לא יניחו את נשקם" | פוטין שוחח עם מקרון; "הוא מתכוון להשיג את מטרותיו בכל מצב - מלחמה או מו"מ"

יחוסל? הרוסים יודעים היכן זלנסקי מסתתר
זלנסקי במסתור צילום: באדיבות המצלם

לחימת הרוסים באוקראינה נמשכת זה היום העשירי. ברוסיה מתעקשים להשיג את מטרותיהם בכל מצב, או דרך המשך לחימה או במסגרת המשא ומתן שאליו מנסים להגיע ולהביא לתוצאות.

ראש הממשלה נפתלי בנט מנסה גם הוא לדבר אל שני הצדדים, ובימים האחרונים הוא מדבר גם עם זלנסקי וגם עם פוטין, כשאתו אף נפגש אמש (מוצ"ש) פנים מול פנים בקרמלין. ‏גורמים המעורים בתכני פגישת בנט-פוטין אמרו ל'חדשות 12' כי הנשיא הרוסי לא מוכן לשמוע על הפסקת הלחימה עד שהאוקראינים לא יניחו את נשקם.

המעורים אומרים שהמסר הוא "עד הדיאלוג – לחימה". בסביבת בנט מדגישים שהאמריקנים עודדו את בנט להיפגש עם פוטין – ומבקשים לנצל את מעמדה המיוחד של ישראל כדי לפתוח ערוץ הידברות.

פוטין שוחח גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ובשיחה אתו דרך הטלפון הוא חזר על דרישותיו והדגיש שהוא מתכוון להשיג את מטרותיו, לפי דובר ארמון האליזה בפריז, בכל מקרה - "במשא ומתן או מלחמה".

בתוך כך, בישראל מבינים כי רוסיה יודעת היכן נמצא נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אך למרות זאת פוטין נמנע מלפגוע בו באופן ישיר.

הדיווח הזה עומד בסתירה לדיווח מיום שישי כי זלנסקי ניצל לפחות שלוש פעמים מניסיונות חיסול, כאשר באחת הפעמים, הצוות המיוחד שנשלח לחסלו אותר על ידי כוחות הביון האוקראינים וחוסל מבעוד מועד.

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד