כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קווים לדמותם

החברים המיליארדרים של פוטין שנכנסו ל'רשימה השחורה'

חבריו המיליארדרים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפגעו מסנקציות מערביות קשות בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה | מי הם האנשים שנפגעו? הרשימה המלאה

החברים המיליארדרים של פוטין שנכנסו ל'רשימה השחורה'
הקרמלין צילום: unsplash

בתגובה לפלישה לאוקראינה, המערב הטיל סנקציות קשות על הכלכלה הרוסית ועל המעגל הפנימי של ולדימיר פוטין. מי הם החברים המיליארדרים של המשטר שנמצאים ברשימה השחורה?

איגור סצ'ין

סצ'ין הוא לשעבר סגן ראש ממשלת רוסיה ומנהל חברת הנפט הממשלתית רוסנפט. במסמך הסנקציות של האיחוד האירופי הוא מתואר כאחד מ"יועציו והחברים האישיים הקרובים ביותר של פוטין", וכי סצ'ין תומך בסיפוח הבלתי חוקי של קרים, ומדגיש את מעורבותה של רוזנפט באספקת דלק לשדה התעופה של אותו חצי אי אוקראיני.

אלישר אוסמנוב

אוסמנוב, יליד אוזבקיסטן, הוא איל מתכות וטלקומוניקציה. האיחוד האירופי רואה בו אחד האוליגרכים האהובים על פוטין, שאותם קיבל במעונו האישי המפואר. הוא "מייצג את הנשיא פוטין ופותר את בעיות הסחר שלו", קבע האיחוד האירופי. ארה"ב ובריטניה הוסיפו אותו לרשימה השחורה שלהן ביום רביעי, 2 במרץ, 2022.

מיכאיל פרידמן ופטר אוון

האיחוד האירופי מתאר את פרידמן כ"מממן רוסי גדול ומסייע במעגל הפנימי של פוטין". הוא ושותפו הוותיק פטר אוון, הרוויחו מיליארדי דולרים מעסקים הקשורים לנפט, בנקאות וקמעונאות, לפי סוכנות הידיעות רויטרס. לפי האיחוד האירופי, אוון הוא אחד המיליונרים הרוסים שנפגשים לרוב עם פוטין בקרמלין.

פרידמן ואוון הכחישו ב-1 במרץ 2022 כל "יחסים פיננסיים או פוליטיים עם הנשיא פוטין או הקרמלין", והוסיפו כי הם "ילחמו נגד הסנקציות באמצעות כל האמצעים הזמינים". שניהם רואים בהאשמות כדבר מופרך פרידמן, יליד אוקראינה, הוא בין הרוסים הבודדים שהוטלו עליהם סנקציות שהתבטאו נגד המלחמה.

בוריס ואיגור רוטנברג

משפחת רוטנברג ידועה בקשרים ההדוקים שלה עם פוטין. בוריס הוא הבעלים המשותף של בנק SMP, המקושר לגזפרום. האח הגדול, ארקדי, שכבר היה מושעה לפני המלחמה, מתאמן בג'ודו עם פוטין מאז היותם נערים. בנו של ארקדי איגור שולט בחברת הקידוח גזפרום בורנייה.

גנאדי טימצ'נקו

טימצ'נקו הוא בעל מניות מרכזי בבנק רוסיה, שעל פי מסמך הסנקציות של האיחוד האירופי נחשב לבנקאי האישי של בכירים ברוסיה. החברה השקיעה בתחנות טלוויזיה שתומכות באופן פעיל במדיניות הקרמלין לערער את היציבות באוקראינה. בנק רוסיה פתח סניפים בחצי האי קרים, ותומך בסיפוחו הבלתי חוקי.

אלכסיי מורדשוב

מורדשוב השקיע רבות ב-National Media Group, קבוצת התקשורת הפרטית הגדולה ביותר ברוסיה, התומכת במדיניות המדינה לערער את היציבות באוקראינה, לפי האיחוד האירופי. בהצהרה השיב המיליארדר כי אין לה "שום קשר להופעת מתחים גיאופוליטיים", תוך שהוא מתאר את המלחמה כ"טרגדיה בין שני עמים אחים".

יאכטות שהוחרמו

הסנקציות החדשות כוללות גם הקפאת נכסים והגבלות נסיעה. בימים האחרונים נתפסו כמה יאכטות יוקרה השייכות לאליטה הרוסית באיטליה, צרפת ובריטניה. סצ'ין וטימצ'נקו הם בין המיליונרים שיאכטות שלהם נתפסו.

ולדימיר פוטין סנקציות כלכליות הטלת סנקציות מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד