כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נלחמים עם הידיים

אוקראינה: אזרחים מקימים 'צבא רחפנים' נגד הכוחות הרוסיים

תושבי אוקראינה התפרסמו בימים האחרונים בתנועת ההתקוממות האזרחית נגד הצבא הרוסי המסתער, וכעת המערכה עולה שלב. במענה לקריאת הצבא האוקראיני לבעלי רחפנים להתגייס לקרב, יצרני וחובבי רחפנים מקימים 'צבא' אווירי שיילחם בפולשים הרוסים

אוקראינה: אזרחים מקימים 'צבא רחפנים' נגד הכוחות הרוסיים
רחפן צילום: pixabay

דניס סושקו, ראש מחלקת המבצעים של חברת DroneUA טכנולוגיית הרחפנים התעשייתיים באוקראינה, סיפר כי "אנחנו מנסים לנצל את כל מה שיש לנו כדי לעזור להגן על המדינה שלנו, והרחפנים הם כלי נהדר לאיסוף מידע בזמן אמת. אף אחד באוקראינה לא נשאר אדיש עכשיו. כולם עושים מה שהם יכולים".

הרחפנים המופעלים בידי אזרחים משמשים למעקב אחר התקדמות הכוחות הרוסים ודיווח לצבא אוקראינה. עם זאת, יש המצביעים על סכנה הנשקפת למפעילי הרחפנים. "הסכנה לאזרחים שמפעילים רחפנים בתוך אוקראינה עדיין גדולה", אמר מייק מוניק, מומחה אוסטרלי לבטיחות רחפנים. "איתור מקומו של מפעיל הרחפן עלול להוביל לירי ישיר של טיל עליו, בהתחשב במה שראינו עד כה בלחימה".

גם הסכנה לא מרתיעה את המפעילים. "בהמשך נראה מקרים של חימוש רחפנים אזרחיים קטנים למטרות מסוימות מאוד, די כמו שראינו במלחמות אחרות בעולם, מסוריה דרך עיראק ועד תימן ואפגניסטן", העריך פ' סינגר, שכתב ספר על השימוש ברחפנים במלחמות. "ממש כמו מטעני צד ובקבוקי תבערה, הם לא ישנו את המגמה בשדה הקרב, אבל אין ספק שהם יהפכו את המשימה לקשה יותר עבור החיילים הרוסים".

מלחמת אוקראינה רוסיה רחפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד