י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"לוחמים כמו אריות"

כך נערכים ברוסיה ובאיראן להסכם הגרעין

ברוסיה ובאיראן מתייחסים לשיחות הגרעין בווינה - השגריר הרוסי מיכאיל אוליאנוב: "איראן קיבלה הרבה יותר מאשר הייתה יכולה לצפות". מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן: "פעולות חיוביות ושליליות של מדינות, הנוכחות בשיחות בווינה, מכוונות להבטחת אינטרסים והן מובנות"

כך נערכים ברוסיה ובאיראן להסכם הגרעין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

גורמים רשמיים ברוסיה ובאיראן התייחסו היום (שני) לשיחות המתקיימות בווינה, בין המעצמות לאיראן, לקראת הסכם גרעין חדש, בהמשך לביטול ההסכם מ-2015 שבוטל על ידי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

השגריר הרוסי מיכאיל אוליאנוב התראיין ביממה האחרונה לסוכנות הידיעות הממלכתית של איראן, במהלכו שיבח את עמיתיו מטהרן. "האיראנים לוחמים כמו אריות על כל פסיק ובאופן די מוצלח, אני חייב להודות", אמר.

כאשר נשאל אם מדובר בהסכם טוב עבור איראן, ענה הדיפלומט: "אני כנה באופן מוחלט כאשר אני אומר שאיראן קיבלה הרבה יותר מאשר הייתה יכולה לצפות, וזו עובדה".

בתוך כך, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, צייץ הבוקר (שני) בעברית וכתב כי "פעולות חיוביות ושליליות של מדינות, הנוכחות בשיחות בווינה, מכוונות להבטחת אינטרסים והן מובנות".

עם זאת הדגיש: "הגורם היחיד המשפיע על האינטראקציה שלנו עם P4+1 הוא להבטיח את האינטרסים של העם האיראני. אנו עומדים על סדר היום להעריך מרכיבים חדשים המשפיעים על השיחות כדי לאמץ יוזמות להאצת התוצאה".

בשבת שחלפה, רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), ביקר בטהרן ונפגש עם מקבילו האיראני מוחמד אסלאמי. גרוסי התעקש על תשובות ברורות מצידה של הרפובליקה האסלאמית, סביב ממצאים חשודים במתקני הגרעין שלה בעבר.

ביקורו של גרוסי זכה להתייחסות מצד ראש הממשלה נפתלי בנט במהלך ישיבת הקבינט אתמול. "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי - ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני. עמדתנו לגבי ההסכם ידועה - חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".

איראן הסכם גרעין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד