ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"קולטים גם לא יהודים"

שקד עוקצת את זלנסקי: "בנט עטוף בדגל ישראל"

שרת הפנים איילת שקד התייחסה לקליטת הפליטים האוקראינים בישראל: "אנחנו קולטים גם כאלה שאינם יהודים". על פגישת בנט-פוטין: "נעשה כל מאמץ לסיים את המלחמה". על טענות זלנסקי: "ראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל ישראל. האחריות שלנו היא לדאוג לאינטרסים של מדינת ישראל"

שקד עוקצת את זלנסקי: "בנט עטוף בדגל ישראל"
ולדימיר פוטין/ולודימיר זלנסקי צילום: הדס פרוש/שלומי כהן, פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד התייחסה הבוקר (שני) לקליטת הפליטים האוקראינים בישראל ואמרה כי "אנחנו קולטים גם כאלה שאינם יהודים". במהלך ועידת המשפיעות של 'קשת 12', אמרה שקד: "ביחס למדינות שגובלות באוקראינה, ישראל קלטה כמות גדולה ביחס לנפש".

"אתמול עשיתי סיור בנתב"ג", סיפרה שרת הפנים, "יש עובדים שמדברים רוסית ואוקראינית והם עובדים מאוד קשה. יש אוכל ומים עושים את זה ככל שניתן סביר, זה נכון שצריך להמתין אבל צריך בסבלנות. היחס של אנשי רשות האוכלוסין הוא טוב".

"האמת שאנחנו לא קשים", טענה שקד, "ביחס למדינות שגובלות באוקראינה, ישראל קלטה כמות גדולה ביחס לנפש. יש לנו אתגר משמעותי - לקלוט לכאן עשרות אלפי אם לא מאות אלפי זכאי חוק השבות. לא רוצה להיכנס למספרים. באוקראינה יש כ-200 אלף זכאים וברוסיה 600 אלף. כיום כ-20% מאלה שהגיעו הם זכאים. יש לנו אתגר כמדינה קטנה לקלוט מספרים גדולים. צריך להגיד את האמת - אירופה פתוחה לאזרחים האלה והם יכולים לעבוד בה".

"ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. יש לנו חובה לקלוט כל מי שיהודי. אנחנו עושים את זה. לאותם אנשים שבורחים מאוקראינה - יש הרבה מדינות שקולטות אותם עם ויזת עבודה ואנחנו קולטים גם כאלה שאינם יהודים", הבהירה שקד.

היא התייחסה גם לפגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמרה "יש לנו שלל אינטרסים עם רוסיה, זה גם הפסקת המלחמה. נעשה כל מאמץ לסיים את המלחמה".

עם זאת, שקד אמרה כי יש להמעיט בדיבור על פגישת בנט-פוטין: "אני לא מדברת על נסיעת בנט לפוטין. אנחנו רוצים להמעיט בדיבור על האירוע - גם הפעילות האווירית וגם בנושא איראן". על ניסיונות התיווך של ישראל היא אמרה: "נעשה כל מאמץ לסיים את המלחמה. אם יש איזשהו סיכוי לעשות לזה סוף צריך לעשות מאמץ".

שקד התייחסה גם לטענות של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לפיהן בנט אינו עטוף בדגל אוקראיני. "ראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל ישראל. האחריות שלנו היא לדאוג לאינטרסים של מדינת ישראל - צריכים להיות חזקים ולדעת לדאוג לעצמנו", אמרה.

איילת שקד ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד