כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מכה לממשלה

סיעת רע"מ לקואליציה: לא נתמוך בחוק הגיור

בקואליציה ביקשו לזרז את הליך החקיקה ולהצביע על חוק הגיור עוד קודם סיום המושב ביום רביעי השבוע, אלא שבעקבות הקשיים שמערימה רע"מ שאינה מעוניינת להתערב בחקיקה דתית, נראה כי לא יצליחו להצביע על החוק השבוע

סיעת רע"מ לקואליציה: לא נתמוך בחוק הגיור
עבאס ובנט במליאה. מאחור, מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיעת רע"מ הבהירו בשעות האחרונות לראשי הקואליציה כי הם מסרבים להתערב בנושאים דתיים ועל כן הם לא יתמכו בחוק הגיור לכשיעלה להצבעה בכנסת, מה שמותיר את הקואליציה ללא רוב להעברת החוק.

ברע"מ הרשמית אומרים כי הם בוחנים את אופן הצבעתם. מחד מונחת המשמעת הקואליציונית, מנגד עומד לו הנוהג של הסיעות הערביות שלא להתערב בנושאי דת, אך ההערכה במערכת הפוליטית היא כי בסופו של דבר ברע"מ יבקשו תמורה כדי לתמוך בחוק.

בנוסף, בקואליציה ביקשו לזרז את הליך החקיקה ולהצביע על חוק הגיור עוד קודם סיום המושב ביום רביעי השבוע, אלא שבעקבות הקשיים נראה כי לא יצליחו להצביע על החוק השבוע.

הצעת חוק הגיור היא אחת מחוקי הדגל שהציג השר מתן כהנא, שעמל על החוק שבועות ארוכים. אם החוק לא יעבור בשל התנגדות רע"מ זו תהיה מכה קשה לשר לשירותי דת כהנא ולקואליציה כולה.

מוקדם יותר התריע חבר הכנסת אורי מקלב כי חוק הגיור יגרום לעליית גויים מאוקראינה: "אתם מבקשים לדון בחוק הגיור בשעה ששרת הפנים מתקשה להתמודד עם גל הפליטים המגיעים לארץ, בגלל חוק השבות המעוות הזה".

"הם חיים כנוצרים לגמרי, אבא שלהם חי כגוי הסבא שלהם גוי והם יכולים לעלות לארץ רק בגלל איזה קרוב רחוב שהיה יהודי. חוק הגיור הזה הוא פיקציה שיפתח את שערי ארץ ישראל לאלפי פליטים. בזמן הזה היה צריך לדחות את חוק הגיור - אין מדינה בעולם שהופכים לאזרחים כ"כ מהר כמו בישראל עם החוק הזה", ציין מקלב.

 

מפלגת רע"מ מתן כהנא חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד