א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מנסה להעיר את המערב

זלנסקי ליהודי אמריקה: "הרוסים מתנהגים כמו נאצים"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה בבקשה ליהודי ארה"ב בוועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים. הוא דיבר על "ההרס חסר הרחמים' באוקראינה מצד "אויבים רוסים", אותם השווה לצבא גרמניה הנאצית שצעד ברחבי אירופה

זלנסקי ליהודי אמריקה: "הרוסים מתנהגים כמו נאצים"
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה פנה ליהודי ארצות הברית וקרא לסיוע מצידם, הוא תקף את רוסיה שפלשה למדינתו, והתחנן לסיוע, הפניה של הנשיא זלנסקי ליהודי ארצות הברית, מגיעה לאחר מספר ימים מהפניה שלו לישראלים לעזור להם.

זלנסקי בנאום וידאו לקהילות היהודיות בארצות הברית: "זו רק התנהגות נאצית בצורתה הטהורה ביותר. אני אפילו לא יכול להכשיר אותה בדרך אחרת". זלנסקי אמר כי אוקראינה זקוקה ליותר מטוסי קרב ממדינות המערב ומבקשת לאכוף אזור אסור לטיסה שנאט"ו סירבה עד כה.

הנשיא מנה רשימה של ערים ועיירות שלדבריו הושמדו על ידי כוחות רוסים בזמן שהאוקראינים נלחמים, "הם זורקים את עצמם מתחת לטנקים - רק כדי שתבינו מה קורה כאן", אמר המנהיג האוקראיני.

בתיעוד בעיר לביב באוקראינה, נראו אזרחים רבים לוקחים בניסיון לעצור את החיילים הרוסים, גל ברגר כתב 'כאן חדשות' ביקר במפעל סירים מחבתות ופינג'אן, שהפך למפעל שמייצר ברזלים ודוקרנים נגד הפולשים הרוסים.

הכתבה של גל ברגר ב"כאן חדשות" באוקראינה

דברי זלנסקי לא נשמעים בחלל ריק, אזרחי העיר לביב כפי שרואים בכתבה של גל ברגר, אכן נלחמים עם כל מה שהם יכולים. זלנסקי גם טען כי "הרוסים לא נותנים לאנשים לצאת מהערים שתקפו, הם לא מאפשרים להעביר לשם מזון ומים, הם מכבים את האינטרנט, הטלוויזיה והחשמל. "כל זה קרה בתקופת הנאצים", אמר. "הישרדות האומה האוקראינית - השאלה תהיה זהה לשאלת האנטישמיות, כל מיליוני האנשים האלה יושמדו".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד