ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המסדרון ההומניטרי נכשל | עדכונים שוטפים

בנט שוחח עם פוטין וזלנסקי; ארה"ב מחריפה הסנקציות נגד רוסיה

באוקראינה טוענים כי הרוסים הפרו ההסכם למסדרון הומניטרי בעיר הדרומיות הנצורה מריאופול | מסדרונות הומניטריים נפתחו גם בערים קייב, חרקוב, צ'רנייב וסומי שנפגעו קשות במהלך ימי הלחימה | ביידן מרחיב את הסנקציות ומודיע על איסור של יבוא גז ונפט מרוסיה | מתעדכן

בנט שוחח עם פוטין וזלנסקי; ארה"ב מחריפה הסנקציות נגד רוסיה
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

רוסיה פתחה הבוקר (שלישי) את המסדרונות ההומניטריים בערים קייב, חרקוב, צ'רנייב, סומי ומריאופול, שספגו מהלומות קשות במהלך ימי הלחימה, במטרה לאפשר הוצאת פצועים ואזרחים.

באוקראינה מאשימים את הרוסים בהפרה של מסדרון הפינוי בעיר הנמל הדרומית הנצורה מריאופול. "האויב פתח במתקפה לכיוון המסדרון ההומניטרי", נכתב בחשבון הפייסבוק של משרד ההגנה. לדבריהם, "הצבא הרוסי לא איפשר לילדים, נשים וקשישים לעזוב את העיר".

‏שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, סיפר בדמעות על המצב במדינתו: "אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים, במלחמת העולם השנייה המצב היה דומה. המצב במריאופול דומה למה שאתם מכירים מחאלב בסוריה". השגריר ביקש לאפשר כניסה חופשית לישראל לפליטים מאוקראינה.

עדכונים שוטפים:

18:40 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע: "אוסרים על כל היבוא של נפט וגז מרוסיה". נשיא ארה"ב אמר כי הוא מבין שבעלי ברית רבים לא יוכלו לנקוט בצעד דומה בשל הסתמכותם על הנפט הרוסי. "אנחנו אוכפים את חבילת הסנקציות המשמעותית ביותר בהיסטוריה".

18:25 - קצב ההתקדמות של הצבא הרוסי הואט בצורה ניכרת, כך אמר אולקסי ארסטוביץ', יועץ לראש לשכת הנשיא האוקראיני. לדבריו, אותם כוחות רוסיים שממשיכים להתקדם אינם מהווים איום משמעותי.

18:00 - ויקטור ליאשקו, שר הבריאות של אוקראינה: "למעלה מ-60 בתי חולים אוקראינים יצאו מכלל פעולה, בגלל התקפות של כוחות רוסיים".

17:32 - ועדת הבחירות המרכזית של אוקראינה עוזבת את 'איגוד מארגני הבחירות האירופיות' (ACEEEO), מאחר ובארגון נותרו רוסיה ובלארוס.

17:25 - לפחות 150 עיתונאים עזבו את רוסיה לאחר תחילת המלחמה נגד אוקראינה. מחשש למעצרם. הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי "כל המדינה גאה בכוחות הפולשים". הוא אמר זאת למרות אלפי מעצרים של מפגינים נגד המלחמה ברחבי המדינה ודיכוי העיתונות העצמאית במדינה.

17:10 - קרן צדקה "לעזור לצבא לחזור בחיים" קנתה מל"ט לסיור אווירי באוקראינה, המסוגל לבצע משימות מבצעיות וטקטיות, המל"ט של רייבירד 3 שיורה אש קטלנית, יכול להתאים למרחק של עד 120 ק"מ, נאמר בהצהרה מטעם הקרן.

17:05 - סנאטורים אמריקאים פועלים "לחסום את עתודות הזהב של רוסיה", המהלך חשוב, מאחר והסנקציות נגד רוסיה הקפיאו את נכסי המט"ח של המדינה, אבל מאגר הזהב שלה יכול להיות חבל הצלה. צעד לסגירת הפרצה הוא אינדיקציה נוספת שהקונגרס מחפש להקדים את ממשל ביידן בנוגע לצעדי ענישה נגד רוסיה. כך מדווח אתר AXIOS.

16:55 - הנשיא ג'ו ביידן אמור להכריז מאוחר יותר היום כי ארה"ב תאסור על יבוא נפט רוסי למדינה, החשש כי חבית נפט תעלה 300 דולרים.

16:35 - כ-20,000 איש מיותר מ-50 מדינות שונות התנדבו לשרת בכוח הלגיון הבינלאומי החדש של אוקראינה. זאת לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הפציר בפומבי בזרים להירשם לכוח כדי להגן על ארצו.

16:22 - זלנסקי: "אני מוכן לדיאלוג, אבל לא להיכנע", בראיון לרשת ABC, אמר זלנסקי גם כי כעת הוא מרגיש קר יותר כלפי נאט"ו, לאחר שהבין שהברית לא רוצה לקבל את אוקראינה.

16:15 - דיווחים באוקראינה: סימנים כי צבא בלארוס מתכונן להתערב צבאית לטובת רוסיה.

15:55 - תיעוד: אלימות קשה ️בסנט פטרסבורג, רוסיה, נגד המפגינים נגד המלחמה באוקראינה.

15:35 - יותר משני מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מתחילת המתקפה של רוסיה, כך לפי האו"ם.

15:30 - כוחות רוסים שיגרו מאות טילים וארטילריה, והטילו פצצות על אזורי מגורים של צ'רניהיב, עיר מצפון לקייב, כך אמרו גורמים אוקראינים. גם מיקולאיב בדרום וחארקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, הופגזו.

15:25 - הנשיא זלנסקי: "שוחחתי עם רה"מ ‎נפתלי בנט והודיתי על מאמצי התיווך. דנו באפשרויות לסיום הלחימה".

15:18 - "הפלישה הרוסית לאוקראינה תהיה סופו של ולדימיר פוטין", כך אמר שר ההגנה הבריטי.

15:10 - תקיפה אווירית רוסית גרמה למותם של 21 בני אדם, בהם שני ילדים, כאשר טייסים רוסים "הטילו פצצות במשקל 500 ק"ג" על העיר סומי שבאוקראינה.

15:05 - תיעוד: זוג אזרחים אוקראינים מבוגרים נהרגו לאחר שטנק רוסי ירה לעבר הרכב שבו נסעו.

14:45 - שיירה צבאית רוסית הושמדה באזור קייב הודות לדיווחים מאוקראינים על "התקדמות ציוד האויב" דרך הצ'טבוט הרשמי @stop_russian_war_bot. האוקראינים הקימו בוט שבו אזרחים מעדכנים על כוחות רוסיים שבדרך, ועל פי הדיווחים הללו, הצבא האוקראיני מפציץ את השיירה.

14:30 - במריאופול מנסים לעצור את ניסיונות הרוסים לפרוץ לעיר. העיר עדיין ללא תאורה, מים, גז ותקשורת.

14:10 - יפן הקפיאה את נכסיהם של 32 פקידים ואוליגרכים רוסים ובלארוסים נוספים, כך הודיע ​​משרד האוצר.

14:00 - בעיר מריאופול, כנראה לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, מת ילד מהתייבשות כתוצאה מאסון הומניטרי. כך הודיע ​​הנשיא וולודימיר זלנסקי במהלך נאום לתקשורת.

אוקראינה שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד