כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פרטים חדשים

בפניה לבג"ץ: הרפורמים והנדל נאבקים על הרס הקומה הכשרה

שר התקשורת יועז הנדל פנה לבג"ץ וביקש למחוק את עתירת הרפורמים נגדו, מאחר ולטענתו הוא מיישם בפועל את הדרישות המלאות שהגישו לבג"ץ שמשמעותן – הרס מוחלט של הקומה הכשרה. הרפורמים בתגובה טענו כי אסור לאפשר כל הקמת גוף כשרות על קווים. הרפורמים וארגוני התועבה דורשים: איסור חסימה מוחלט של קווי התוכן שלהם

בפניה לבג"ץ: הרפורמים והנדל נאבקים על הרס הקומה הכשרה
יועז הנדל צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

אחרי עתירת הרפורמים וארגוני התועבה לבג"ץ נגד שר התקשורת, בדרישה לבטל לחלוטין את הקומה הכשרה, ולעקר כל יכולת עתידית לפקח על קומה כשרה עם חסימת קווי תועבה או ביטול ניוד המספרים הכשרים לסמארטפונים ולמסלולים לא כשרים, שיגר שר התקשורת יועז הנדל את תשובתו לבג"ץ, וטען כי העתירה נגדו צריכה להימחק לאחר שהוא כבר מיישם בפועל את כל דרישות העותרים. הרפורמים השיבו לבג"ץ כי במבחן המציאות רוב החלטות השר לביטול הקומה הכשרה טרם יושמו.

במכתב התשובה לבג"ץ כתב השר הנדל כי "להחלטות השר (רפורמת הקומה הכשרה) השלכות על הסעדים שהתבקשו בעתירה". כאן מפרט הנדל בפרוטרוט את ההשלכות ההרסניות שהוא מתכנן נגד הקומה הכשרה, בניגוד מוחלט לאמירותיו בשבועות האחרונים כי "כל מי שחפץ בטלפון כשר יוכל להמשיך לעשות זאת הלאה".

וכך כותב השר לבג"ץ: "אשר לסעד שעניינו "להימנע מלאפשר לוועדת הרבנים או לכל גוף שיבוא במקומה, לבצע חסימות של שיחות יוצאות מקווים כשרים...", בהחלטת השר נקבעה מגבלה על חסימת התקשרות למספרי טלפון מקוצרים ארציים בעלי 3 או 4 ספרות. כן יצוין כי בהחלטת השר חויבו בעלות הרישיון (חברות הסלולר) לתעד ולשמור את פרטי החסימה עבור כל מספר טלפון שנחסם להתקשרות, וכן לפרסם באתר האינטרנט את פרטי החסימה.

"אשר לסעד שעניינו "להימנע מלחסום את קווי המידע והסיוע של העותרות 3-1 (ארגוני תועבה ורפורמים. בחדרי חרדים) לחיוג מקווים כשרים, החלטת השר בעניין איסור על חסימת התקשרות למספרי טלפון נסובה כאמור רק על מספרי טלפון מקוצרים ארציים בעלי 3 או 4 ספרות ולמספרים שהוקצו למדינה ומוסדותיה. יחד עם זאת, ככל שמספרי העותרות (ארגוני התועבה והרפורמים. בחדרי חרדים) נחסמו, הן יוכלו לקבל את המידע בנוגע לחסימת מספרי הטלפון שלהן, ולפעול אל מול הגורם שביקש את חסימת מספרי הטלפון".

השר יועז הנדל הוסיף: "אשר לסעד שעניינו "לאפשר ניוד מספרים ללא כל מגבלה המתייחסת לקומות הכשרות", במסגרת המתווה בכוונת משרד התקשורת לפעול להסרת מגבלות הניוד בכל הנוגע לקווים הכשרים. ככל שכך יוחלט בסופו של דבר, יהיה בכך כדי להביא לייתורו של סעד זה.

בתגובתו לבג"ץ מסכם הנדל, כי "בהחלטת השר וההוראות שנקבעו – יש כדי שינוי של התשתית הנורמטיבית והעובדתית הרלבנטית המשליכה גם על הסעדים שהתבקשו בעתירה; וכך גם במתווה, ככל שזה יושלם ויתקבלו החלטות בהתאם". הנדל אף שב והדגיש כי "די בהשלכות שעשויות להיות על הסעדים שהתבקשו ובשינויה של התשתית הנורמטיבית והעובדתית הרלבנטית, כדי להביא למחיקתה של העתירה דנן".

"נוכח כל האמור לעיל יש לאפשר את מיצוי הליך גיבוש האסדרה האמור במשרד התקשורת, ועל כן אין מקום להתערבות שיפוטית בעת הזו; וכי דין העתירה להימחק".

הרפורמים וארגוני התועבה השיבו: אסור לאפשר הקמת גופי כשרות על הקווים הכשרים, ולמנוע חסימת קווי תוכן של תועבה

למרות דבריו הברורים של שר התקשורת יועז הנדל, והצהרת כוונותיו הברורות על מחיקת הקומה הכשרה על כל המשתמע, באופן שלא ניתן יהיה לפקח בשום דרך על הקווים הכשרים, וכשלפיקוח הכשרותי ככל שיקומו גופי כשרות כאלה - לא תהיה להם כל משמעות, עדיין הדברים לא סיפקו את הרפורמים וארגוני התועבה.

במסמך תגובה שהעבירו העותרים לבג"ץ על דבריו של שר התקשורת, כותבים הרפורמים וארגוני התועבה בין היתר, כי הציבור החרדי סובל מחופש בחירה מוגבל, ולכן שר התקשורת חייב לדאוג לכך שלא תהיה כל אפשרות מעשית של הקמת גופי כשרות ופיקוח על קווים כשרים... (גם אם לא תהיה לכך כל משמעות מעשית לאור הרפורמה ההרסנית של הנדל).

עוד ציינו, כי גם תשובתו של הנדל בנושא חסימה אפשרית של קווי התוכן של ארגוני התועבה בקווים הכשרים, כי יוכלו לפנות לחברות הסלולר לבירור הנושא והסרת החסימות לקווים הכשרים, לא מספק אותם, מאחר שהדבר יכול להימשך כמה ימים עד להסרת החסימה מקווי התועבה לקומה הכשרה, ועד אז, כך לדבריהם, "תימשך הפגיעה במנויים הכשרים".

"מניעת המנויים מלהתקשר לקווים של העותרות (ארגוני התועבה והרפורמים. בחדרי חרדים) מהווה פגיעה חמורה בכבודו וחירותו של בעל הקו הכשר ואף פוגעת בזכותו לאוטונומיה", הוסיפו.

גם על תשובתו של הנדל בנושא ניוד הקומה הכשרה, התלוננו נגדו הארגונים והרפורמים, כי מדובר בינתיים רק בהצהרת כוונות, וטרם הוצגו בפניהם לוחות זמנים מסודרים לביצוע הדבר.

"לפיכך", סיכמו, "יתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיב 1 (שר התקשורת יועז הנדל. בחדרי) למסור הודעת עדכון בתוך 60 יום במסגרתה יתייחסו הן לסוגיית חסימת הקווים שאינם קווי חירום מקוצרים, ובכלל זה קווי הסיוע של העותרות 1-3 (ארגוני התועבה והרפורמים. בחדרי), ויבהירו איזו החלטה התקבלה בסוגיית הניוד ומה לוח הזמנים ליישומה".

גורמים בבתי גדולי ישראל וראשי הישיבות, אמרו ל'בחדרי', כי אנו יוצאים מנקודת הנחה, שכפי שהנדל הוציא לפועל את הגזירות שלו נגד הציבור החרדי - על פי דרישותיהם של ארגוני הטומאה והתועבה והרפורמים אחד לאחד, הוא ימשיך הלאה למלא את כל הדרישות.

עוד אמרו, כי צריכים להבין, הנדל לא עושה דברם כי הוא מפחד מהם, אלא כי הוא שותף מלא לתפיסה המעוותת שלהם על הציבור החרדי, ולרצון שלהם לטמא את הנוער החרדי כדי לא להשאיר זכר לאוטונומיה החרדית שאת הגדרות שלה בנו וייסדו כל גדולי ישראל בכל הדורות.

יועז הנדל הקומה הכשרה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד