כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הזחיחות של בנט

הפמיניסטיות החרדיות הן "תנועה מסוכנת" // דעה

העוצמה של בנות הסמינר אל מול החולשה הרפורמית • החבירה למחריבי היהדות מוכיחה שוב על ראייתם למרחק של גדולי ישראל • והזחיחות של בנט בריאיון לצביקה הדר // חני אדרי

הפמיניסטיות החרדיות הן "תנועה מסוכנת" // דעה
תפילת ראש חודש בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שישי האחרון התקיימה עצרת תפילה ברחבת הכותל בהשתתפות בחורות סמינר בהוראת הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, העצרת נקבעה לאחר שנודע כי לנשות הכותל מצטרפת משלחת של רפורמים וקונסרבטיבים שהגיעו לארץ מארה״ב.

למעלה מ-10,000 בנות סמינרים בית יעקב, הגיעו בשעה בוקר מוקדמת לתפילת שחרית של ראש חודש ובאצילות מופלאה, הן התפללו בדבקות. מבלי להפריע, מבלי ליצור פרובוקציות, כל אחת בסידורה שלה.

המראה של כל אותן אלפי בנות המתנהגות באצילות ובמכובדות, אל מול קבוצת נשים קטנה וקטנונית שכל מטרתה ליצור פרובוקציה, עוררה שם שמים גדול ובוודאי שתפעל ברקיע לסילוק כל אותן אמונות תפלות וקבוצות רפורמיות מסוכנות.

יחד עם הכאב למראה חילול הכותל, ישנה נקודת אור אחת קטנה. כאשר התפרסמו התמונות המגוחכות של נשות הכותל, הראשונות שמיהרו לצדד בעדן היו אלו מספר נשים המכונות 'פמיניסטיות חרדיות'. הרבנים שהזהירו נגדן ידעו הרבה שנים אחורה עד כמה התנועה הזו מסוכנת ומשפיעה לרעה על היהדות לדורי דורות.

תמיד טענתי, לאחר בדיקה מעמיקה, כי ישנו קו אחד ארוך ומחבר בין אותה קבוצת נשים, מדובר לצערי בסלידה עמוקה מהמפלגות החרדיות ומכל הוראת רב שאינו נראה להם ר"ל, וכאשר נקודת ההתחלה כזו נמוכה, ההידרדרות מובטחת.

השבוע פנו אלי עשרות אנשים ונשים שסיכמו את החוויה במילה אחת: צדקת! "תמיד חשבנו שאת מגזימה וכי אלו השלכות קיצוניות, אך כיום קיבלנו הוכחה חותכת לעניין, כשישראל יורדים הם יורדים עד עפר. לפעול בעד זכויות נשים זה אולי דבר מבורך, אך חבירה לרפורמים שבם מגדולי מחריבי היהדות, זהו קו תהום חדש שמראה לנו עד כמה יש לשמור מרחק מכל אותן קבוצות ״מתחדשות״ שלתומן חושבות שהן מבינות יותר מגדולי ישראל".

"מה שנכון בעיני"

הריאיון של בנט לצביקה הדר, לימד הרבה על מהי זחיחות, יהירות וחוסר מודעות. אך המשפט שצרם ביותר הוא מה שהשיב בנט להדר לאחר שהלה הציג בפניו את הסקר האחרון, ובעצם שיקף לו תמונת מצב פחות נעימה, בה ראש ממשלה מכהן מתקבע על שישה מנדטים (ההיסטוריה גם מלמדת כי הסקרים תמיד מפרגנים יותר לימינה) מה שאומר שמצבה של ימינה בכי רע וכי אם הבחירות היו מתקיימות כעת, סיכוי רב שהיא לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

בנט בתגובה וללא טיפת בושה אומר בפה מלא: "אני נקי מלנסות לשכנע את ההוא, לשכנע אותו, אני עושה מה שבעינַי הכי נכון למדינת ישראל. אז זה נורא קל בהקשר הזה. אי אפשר לאיים עלי עם כלום". אחר כך הוסיף: "אני לא מנסה לעשות מה שנעים לעם, אלא מה שבעינַי נכון לעם".

המשפט הזה, יותר מאשר הוא מצביע על ניתוק מוחלט, הוא אף מעט חצוף. פוליטיקאי הוא אינו אדם שבא, נוקט בפעולה כל שהיא ונגמר. היחסים בינו לבין ציבור בוחריו חייבים להישמר. אימת הפוליטיקאים היא ניכור מוחלט מאת בוחריהם ועליהם לעבוד קשה ולא רק בזמן בחירות על מנת לזכות באמונם, זו אולי אחת הסיבות (מני רבות) לכך שבנט לא מצליח להתרומם בסקרים.

מעניין כיצד הוא ינסה למכור עצמו בבחירות הבאות, שהרי במשפטים: באנו לעבוד בשבילכם, אנחנו כאן בשביל לשמוע אתכם ועוד פנינים בסגנון הזה, הוא לא יוכל להשתמש. או שכן. אין לדעת, פוליטיקה זה דבר משונה.

פמיניסטיות הכותל המערבי נפתלי בנט רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד