י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רכבת אווירית

מבצע "כנפיים כתומות": מאות פליטים בטיסות החילוץ של איחוד הצלה

טיסת חילוץ נוספת יוצאת ממולדובה ועליה 162 פליטים מאזורי הלחימה באוקראינה. אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה: "מחזה מרגש בעלייה למטוס"

מבצע "כנפיים כתומות": מאות פליטים בטיסות החילוץ של איחוד הצלה
מבצע "כנפיים כתומות" צילום: איחוד הצלה

בעקבות הלחימה באוקראינה, באיחוד הצלה יצאו למבצע "כנפיים כתומות" הכולל רכבת אווירית של מטוסים היוצאים מישראל מלאים בציוד הומניטרי, וחוזרים כשהם מלאים בפליטים יהודים מאוקראינה.

טיסת חילוץ נוספת כזו של איחוד הצלה תצא בעוד שעה קלה משדה התעופה במולדובה לישראל. מדובר בטיסת חילוץ ראשונה של איחוד הצלה שיוצאת ממולדובה לאחר שנמל התעופה בקישינב נפתח במיוחד לטיסת החילוץ של איחוד הצלה.

הטיסה תטיס לישראל 162 פליטים יהודים נוספים מאוקראינה שהגיעו לגבולות במולדובה. יצוין כי גם ביום חמישי האחרון הגיעו ארצה בטיסת חילוץ של איחוד הצלה מרומניה 160 פליטים יהודים שהגיעו מאוקראינה לגבולות ברומניה.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה וחבר המשלחת מסר: "מחזה מרגש אירע כשלשער העלייה למטוס gate שכבר נסגר הגיעה אמא ושתי ילדותיה והתחננו לעלות לטיסה. הצלחתי לסדר שיעלו אף הן לטיסה. טיסות חילוץ נוספות של איחוד הצלה יגיעו למולדובה בימים הקרובים עם עשרות טונות של ציוד רפואי, אוכל וציוד הומניטרי. במטוסים שיגיעו למולדובה יוחזרו ארצה פליטים יהודים בעלי דרכון ישראלי או תעודת מעבר ובני משפחותיהם מדרגה ראשונה, ובהתאם להנחיות מדינת ישראל".

איחוד הצלה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד