א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הפוליו בירושלים

ח"כ אורי מקלב במליאה: "רבים שבויים במידע מוטעה, ומזיקים לסובבים"

לצד קריאת משרד הבריאות לחסן מפני נגיף הפוליו, קורא חבר הכנסת מקלב להגביר את ההסברה על חשיבות החיסון, ובפרט לאחר הקורונה | "יש חלק קטן שאולי לא מאמין בחיסונים ומכחישים אותם, הם מזיקים לא רק לעצמם אלא לאחרים ומפיצים דברי כזב לציבור"

ח"כ אורי מקלב במליאה: "רבים שבויים במידע מוטעה, ומזיקים לסובבים"
חיסון ילד פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות גילוי מקרה ההדבקה בפוליו בירושלים, ולאחר שהתברר כי הילדה שנדבקה לא חוסנה, קרא היום (שלישי) ח"כ אורי מקלב לשר הבריאות ניצן הורוביץ להגביר את פעולות ההסברה בנושא חשיבות ובטיחות החיסון נגד פוליו. ובעיקר כלפי מתנגדי חיסוני הקורונה.

"הפוליו הייתה מחלה מאוד נפוצה והפכה לנדירה אך באחרונה שמענו שחזרה ואף ילדה כבת ארבע נדבקה בכך". אמר ח"כ מקלב במליאת הכנסת והוסיף, "לצערנו יש קומץ שלא מחסן את הילדים שלהם ויש חלק קטן שאולי לא מאמין בחיסונים ומכחישים אותם, הם מזיקים לא רק לעצמם אלא לאחרים ומפיצים דברי כזב לציבור".

"אך יש גם כאלה שהם שבויים במידע שגוי, הם מושפעים לרעה בנושא הזה מהסביבה בה הם נמצאים וצריך לראות כיצד להגיע אליהם. לצערינו ראינו בחיסוני הקורונה שהיו מתנגדים רבים, וזה אף התעצם בחיסוני הילדים, דבר זה גרם לאנשים רבים חוסר אמונה כללי בחיסונים כך שלא מגיעים להתחסן מפני הפוליו ולא מגיעים כלל אל טיפות החלב".

ח"כ אורי מקלב קרא למשרד הבריאות להשקיע בהסברה, לפלח את האנשים האלו ולהסביר להם את הסכנות שבדבר.

כזכור, במשרד הבריאות יצאו למבצע חיסונים נגד הפוליו, ואף המליצו להקדים את מתן מנות החיסון. הד"ר שרון אלרועי פרייס אמרה אתמול(שני) בתדרוך לעיתונאים כי למחלה עצמה אין טיפול, אך היא ברת מניעה. עוד אמרה כי "ילד מחוסן, הוא ילד מוגן".

פוליו אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד