י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בחיאת, בזה ליפול?"

ברסלב או חב"ד? החוזר בשאלה מול כוכב הריאלטי

חיים לוינסון, עיתונאי 'הארץ' ובחור ישיבה לשעבר, התמודד מול הצ'ייסר בתוכנית 'המרדף' - אבל למרות ידיעותיו המופלגת בנבכי ההיסטוריה החרדית, לוינסון גילה בורות בתורת רבי נחמן מברסלב. איך הוא ניצל מהדחה?

ברסלב או חב"ד? החוזר בשאלה מול כוכב הריאלטי
חיים לוינסון מגלה את הטעות צילום: מתוך שידורי כאן 11

חיים לוינסון, עיתונאי 'הארץ' השתתף בתוכנית 'המרדף' ב'כאן 11', במהלכו נשאל "על בסיס דבריו של מי נכתבה 'שירת העשבים'" - שיר ישראלי ידוע שהולחן על בסיס שלוש אמרות של רבי נחמן מברסלב זצ"ל.

בפני לוינסון, חרדי לשעבר הבקי בנבכי ההיסטוריה החרדית, הוצגו שלוש אפשרויות - הרבי מליובאוויטש, הבעל שם טוב ורבי נחמן מברסלב.

העיתונאי הוותיק בחר ב'בעל שם טוב', ונימק את בחירתו בכך שהשיר הולחן בתקופה שבה תורתם של הרבי מליובאוויטש ושל רבי נחמן מברסלב טרם קיבלה הדים חזקים בעולם.

רגע לפני שלוינסון הודח מהתוכנית, בגלל השגיאה המהדהדת, המשתתפים הופתעו לגלות כי באופן חריג, גם מוביל התוכנית, איתי הרמן, מי שמכונה ה"צ'ייסר" (הרודף), שהוא ידען ומומחה בשאלות טריוויה - שגה וענה את אותה תשובה. לפי חוקי התוכנית, במידה וה"צ'ייסר" טועה, המתמודד, שהפעם היה לוינסון, מקבל עוד אפשרות להמשיך בתוכנית.

"אני לא מאמין", התבטא לוינסון כשגילה ששגה דווקא בתשובה שהייתה אמורה להיות מוכרת לו, אבל כעבור רגעים ספורים, כשהבחין בשגיאה של ה"צ'ייסר", הוא חזר אל עצמו והכריז "יש, יש", תוך שהוא נושא את עיניו השמימה.

הלעג ברשת ללוינסון.

המבוכה של לוינסון הפכה לוויראלית והוא בעצמו אף שיתף ציוץ של אחד הגולשים בטוויטר שכתב: "מר רגזני ענה על שאלות יפה, אבל בחיאת, בזה ליפול??? על המזל הצ'ייסר טעה".

המרדף הוא שעשועון טלוויזיה ישראלי המשודר ב'כאן 11' מאז 2017, ומבוסס על פורמט בריטי ("The Chase"). במסגרת השעשועון מתמודדים ארבעה אנשים שאינם מכירים זה את זה כקבוצה. הם משיבים על שאלות טריוויה ומתחרים נגד איתי הרמן, מי שמכונה ה"צ'ייסר" (הרודף), שהוא ידען ומומחה בשאלות טריוויה.

חיים לוינסון ברסלב חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד