כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אלו הם חברי הוועד

אחרי הזעקה של האדמו"ר: משלחת יצאה לגבולות אוקראינה

אחרי הדרשה שנשא האדמו"ר המהר"א מסאטמר אתמול בערב על החוב שיש על כל יהודי ארה"ב להציל את יהודי אוקראינה, הוקם ועד שמטפל בכל מה שקשור לנושא, שליחים של האדמו"ר ייצאו במהירות לגבולות אוקראינה ויפעילו מערך הצלה

אחרי הזעקה של האדמו"ר: משלחת יצאה לגבולות אוקראינה
עסקני המשלחת צילום: באדיבות המצלם

בהוראת האדמו"ר המהר"א מסאטמר הוקם ועד להצלת יהודי אוקראינה, בראשו יעמדו האדמו"ר מקאסוב, הגאון רבי יעקב הורביץ, ראש ישיבת בית מאיר, הגאון רבי זלמן הלברשטאם, אבד"ק טשאקאווע. כבר מחר בבוקר ייצאו ארבעה עסקנים מניו יורק לעבר הגבולות של מולדובה, פולין, הונגריה, רומניה, כל עסקן יעבור שם ויחזור עם רשימה מה נדרש וחסר בכל גבול למען רווחת הפליטים, גם בענייני הכספים לאוטובוסים ושאר צרכי הצלת היהודים מתוך אוקראינה.

בנוסף כל נושא האוכל ליד הגבולות ייבדק, וגם להיכן להעביר את הפליטים אחרי הימים הראשונים מחוץ לגבולות אוקראינה, על פי התכנון, העסקנים ינסו להשאיר כמה שיותר קהילות במקומות אחרים על אדמת אירופה, ושם להקים להם קהילות תוך כמה שבועות, או להביא אותם בצורה מאורגנת לארה"ב תחת פיקוח של רבני הקהילות שיקמו להם קהילות ברחבי ארה"ב

גם אלו שיחליטו להגר לארץ, הוועד עובד בשעות האחרונות מול העסקן ר' שמעון שישא ועוד עסקנים בארה"ק לשכור כמה מלונות, שם ישהו הפליטים בתקופה הראשונה, עד שיקימו להם קהילות ומוסדות בארץ.

אתמול אחרי הדרשה של האדמו"ר הגיעו כמה נגידים חסידי סאטמר לביתו של האדמו"ר ובמקום הם העבירו 5 מיליון דולר לצורך הקמת הוועד, וגם בימים הקרובים יתקיים קמפיין התרמה גדול להבטיח שכסף לא יהיה הבעיה והמניעה להצלת היהודים באוקראינה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרבי מסאטמר התייחס אתמול בנאום שנשא למצוקת יהודי רוסיה ואוקראינה באומרו: "בשנים האחרונות גדלו קהילות יהודיות גדולות ברוסיה ובאוקראינה, לא כמו החסידים שגרים כאן ויושבים פה, אבל יש יהודים רבים שומרי תורה ומצוות, שומרים שבת, מחנכים ליהדות, ראיתי שם כשהייתי שם, אנשים עושים ברית בגיל מבוגר, הייתי שם סנדק, זה דבר פלא".

"צריך לדעת שיהודים בורחים עכשיו משם, הם בורחים עם הנשים והילדים", אמר האדמו"ר, "קיבלתי מידע מה הולך שם, כמו לפני 80 שנה אז ההורים שלנו עברו זמנים קשים אז, ושאלו אז איפה היו היהודים האמריקאים? רבותי, אנחנו היהודים האמריקאים אנחנו צריכים לפעול, לא נותנים לגברים מגיל 18 עד גיל 60 לצאת משם, זה פיקוח נפש שדוחה שבת, כל גוי מסתובב שם עם נשק שקיבל מהרשויות כדי להילחם עם רוסיה, שחררו את כל האסירים מהכלא כדי שילחמו נגד הרוסים, האנשים האלה מסתובבים שם ברחוב, יהודים חוששים ללכת ברחוב, בנוסף לכל הטילים שעפים עליהם".

"אמריקה חייבת לעזור להם, אם הרבי זכרונו לברכה היה בחיים, מה הוא היה עושה עכשיו? הוא היה אוסף עסקנים ומתחיל לפעול להצלת היהודים, יש יהודים שבורחים לרומניה, לפולין, ולמדינות אחרות, חייבים לדאוג להם להכול, כלל ישראל לא יכול לעמוד מנגד, ולשמוע נייעס ולא לעשות כלום".

"אסור לנו לעמוד מנגד, ישאלו אותנו איפה היינו, אני עכשיו במונסי, אבל מדבר לכלל ישראל, אסור לכלל ישראל לעמוד מהצד, חייבים לקחת אחריות, השם יעזור שנוכל לעשות למען אחינו באוקראינה, ושלא נשמע צרה וצוקה". כך הרבי מסאטמר.

הרבי מסאטמר האדמו''ר מסאטמר מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד