כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"‏אני בכל ליבי עם אוקראינה"

הסורים שרוצים להתגייס למלחמה – כדי לנקום בפוטין

תמיכה מפתיעה בצבא אוקראינה מגיעה מצד לוחמים בשורות המורדים בסוריה, שרוצים להתגייס למלחמה כדי לנקום בפוטין על מעשיו על אדמתם. הכתב רועי קייס שוחח עם אחד מהם שסיפר כי כבר פנה לשגרירות אוקראינה באנקרה וביקש להצטרף לכוחות

הסורים שרוצים להתגייס למלחמה – כדי לנקום בפוטין
חיילים אוקראינים צילום: משרד ההגנה האוקראיני

‏‏בזמן שהמלחמה באוקראינה נמשכת, בקרב המורדים הסורים יש מי שמעוניין לצאת להילחם בצבא הרוסי בקייב כדי לנקום בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אחד מהם אומר: "ללא קשר לעם המתגונן, איפה שהרוסים יהיו, אני אהיה שם". במקביל גם בצד הרוסי, לפי הפרסומים, נערכים עם שכירי חרב סורים משלהם.

אחד הלוחמים בשורות המורדים הסורים כבר פנה לשגרירות האוקראינית באנקרה בבקשה לתת כתף ללחימה באוקראינה, הוא אמר לרועי קייס ב'כאן חדשות', כי "ללא קשר לזהות העם המתגונן, אני אהיה בכל מקום שבו הרוסי נמצא".

משנת 2013 נלחם מג'ד א-דין מחסון בשורות המורדים בצפון סוריה בשירות טורקיה בניסיון להפיל את משטר אסד ולהילחם בכוחות הכורדיים, לבקשתה של טורקיה, יש רגיעה יחסית מזה כשנתיים מאז המערכה האחרונה נגד הכורדים.

אלא שבימים אלה, הלחימה האמיתית מתרחשת באוקראינה, הרחק ממחנה האימונים שלו בצפון סוריה בקרבת הגבול הטורקי. "הרוסים, לפני שלחמו בצפון סוריה, נלחמו בעיר שלי, בחלב. הם הסיבה העיקרית להרס העיר ולגירוש שלי מהעיר. לפני שהתנכלו לסוריה, הם התנכלו לי, לעיר שלי ולמולדת שלי ולבית שלי" אומר מחסון.

בשיחה עם 'כאן חדשות' מספר מחסון כי בעקבות המלחמה במזרח אירופה, ניסה לפנות לשגרירות האוקראינית באנקרה כדי להצטרף ללחימה נגד חייליו של פוטין, שהוא כבר מכיר היטב מסוריה. בינתיים לא קיבל מענה. "אני תומך ביוזמה הזאת, וכמו שאמרתי לך, אהיה מהראשונים לצאת, אפילו ללא תמורה כספית וללא התאזרחות וללא כל רווח. רק שייתנו לי נשק ותחמושת, אני מוכן להילחם".

מחסון לא לבד. כך אומר לוחם אחר בשורות המורדים בצפון סוריה שהביע נכונות להצטרף ללחימה באוקראינה – "אני רוצה להשמיד עוד כלי רכב צבאיים של הרוסים כי אני יודע שבכך אני מציל בני אדם שוחרי שלום". ואם זה לא מספיק יש אפילו איש עסקים אוקראיני ממוצא סורי בעיר אודסה שטוען שהקים שם גדוד לוחמים נגד הפלישה הרוסית. "אנחנו ערוכים לקרב עם הרוסים. יש לנו תחמושת שמספיקה ל-500 בני אדם".

ברוסיה כבר החלו לטעון בימים האחרונים שארצות הברית מגייסת לוחמים בשורות המורדים הסורים לטובת הלחימה באוקראינה, אתמול דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' האמריקני כי רוסיה החלה לגייס שכירי חרב סורים מיומנים לטובת הלחימה באוקראינה. מהלך שמעיד על כוונתה להרחיב את הפלישה לתוך הערים, גורמי אופוזיציה סוריים טוענים מצדם שרוסיה נערכת לגייס שכירי חרב סורים ללחימה לצד הצבא הרוסי באוקראינה. בינתיים נראה שמדובר ביוזמות ספוראדיות, אך ככל שהלחימה באוקראינה תימשך והאבידות בשני הצדדים יגדלו, לוחמים סורים עשויים למצוא את עצמם בקרבות רחוב בלב קייב, בין כדי לנקום בפוטין או כדי פשוט להתפרנס.

מלחמת אוקראינה רוסיה מורדים סוריה רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד