י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"פשע נגד האנושות"

פצצה רוסית מהאוויר במשקל חצי טון קטלה 21 אזרחים

בליל יום שני השבוע פתחו הרוסים במתקפה קשה על העיר סומי, בצפון מזרח אוקראינה. עשרים ואחד אזרחים קיפחו את חייהם. בתיעודים מהמקום נחשפת הזוועה

פצצה רוסית מהאוויר במשקל חצי טון קטלה 21 אזרחים
משגר של צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה של רוסיה

בתיעודים שצולמו בסומי בצפון-מזרח אוקראינה, נחשפים השלכותיה ההרסניות של המתקפה הרוסית בליל יום שני השבוע. גופות ילדים שנשלפו מההריסות וסלעים מותזי דם, אלו תוצאות התקיפה האווירית בסומי, שבה נהרגו 21 בני אדם, התיעוד קשה מדי לצפייה ולכן לא הבאנו אותו.

בתיעודים שפורסמו בטוויטר, נראים גופות של ילדים מתחת להריסות. הצילומים פורסמו על ידי שגריר אוקראינה באוסטריה לשעבר, אולקסנדר שרבה, שתיאר אותה כ"הפצצה ברברית" של אזור מגורים בעיר סומי. "18 אזרחים מתים. ילדים רבים", כתב.

בציוץ של המרכז לתקשורת אסטרטגית ואבטחת מידע של אוקראינה (Stratcom Center UA) על מתקפת האימה נכתב: "אתמול בלילה טייסים רוסים ביצעו פשע נוסף נגד האנושות בסומי, הם הטילו פצצות של 500 ק"ג על בנייני מגורים".

ארגון הבריאות העולמי אמר ביום שלישי כי ההתקפות על בתי חולים, אמבולנסים ומתקני בריאות אחרים באוקראינה גדלו במהירות בימים האחרונים, והזהיר כי המדינה "חסרה בציוד רפואי חיוני".

סוכנות האו"ם אישרה ביום שני כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו ב-16 התקפות על מתקני בריאות מאז תחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר. אך לא ציינה מי אחראי לכך.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד