כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
להסתיר את היקף האבדות

רוסיה מסרבת לקחת בחזרה את חייליה ההרוגים

כחלק מהמאמץ של הקרמלין לשמור על חשאיות בנוגע להיקף הקורבנות בקרב החיילים הרוסים, באוקראינה טוענים כי הרוסים מסרבים לקבל חזרה את החיילים שנפלו

רוסיה מסרבת לקחת בחזרה את חייליה ההרוגים
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה מסרבת לקחת בחזרה את חייליה המתים כדי "למנוע מאימהות, נשים ובנות ללמוד את קנה המידה האמיתי של המלחמה שמנהל ולדימיר פוטין", כך אומרת אירינה ורשצ'וק, סגנית ראש ממשלת אוקראינה והשרה לשילוב מחדש של שטחים כבושים זמניים.

לדבריה הרוסים "מסרבים לנהל משא ומתן" בנושא. היא טוענת כי ולדימיר פוטין מסתיר את היקף המלחמה ממשפחות רוסיות, שרבים טוענים כי "הונו" על ידי הרשויות כדי לשלוח את בניהם להילחם. "מתוך אמונה של פוטין, גופות המשרתים את הפדרציה הרוסית אינן ראויות לחזור למולדתם ולהיקבר באופן אנושי", אמרה גב' ורשצ'וק במהלך ריאיון לתקשורת הבריטית.

"הם משאירים את מתיהם כאן באוקראינה ללא הזכות להיקבר בפדרציה הרוסית למטרה אחת: למנוע מאימהות ונשות רוסיה ללמוד על ההיקף האמיתי של המלחמה שמנהל ולדימיר פוטין, אלפי ההרוגים, רוסיה תתמודד עם התמוטטות כלכלית אם המלחמה הזו תימשך עוד זמן מה", המשיכה גב' ורשצ'וק.

"זוועות כאלה אפילו נגד העם שלנו מזעזעות אותנו. אבל הן לא עוצרות את הצבא שלנו. אנחנו על אדמתנו". על פי הדיווחים, הרוסים משתמשים במשרפות ניידות כדי "לשרוף חיילים מתים" על רקע החששות שפוטין מנסה להסתיר את היקף מלחמתו.

שלטונות אוקראינה טוענים שיותר מ-11,000 חיילים רוסים נהרגו מאז הפלישה, אך נתון זה לא אומת באופן עצמאי.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים הרוגים צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד