ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אין כסף למוצרי בסיס

הסנקציות על מוסקבה נותנות את אותותיהן עד המזרח הרחוק

מצור כלכלי: בעוד הצבא הרוסי ממשיך להתבסס באוקראינה ומנסה להציג תמונת ניצחון למרות ההתנגדות העזה בשטח, אזרחי רוסיה מרגישים כבר היטב את נחת זרוען של הסנקציות הכלכליות אותן השית המערב | עוד ועוד חברות ומותגים בין-לאומיים מצהירים כי יפסיקו לספק שירות

הסנקציות על מוסקבה נותנות את אותותיהן עד המזרח הרחוק
מוסקבה צילום: Pixabay

בעוד הנשיא פוטין ממשיך לשגר אש וגופרית על אזרחי אוקראינה, מאחר והוא לא מצליח לנצח את הצבא האוקראיני, אזרחי רוסיה מתמודדים עם גל של סנקציות שמונע מהם אפשרות לקנות פירות מהמזרח הרחוק, אתמול הודיעו חברות קוקה קולה, פפסי, סטארבוקס, ורשת מקדונלד, כי הן מפסיקות את הפעילות שלהם ברוסיה.

בתאילנד, עסקים מרגישים הלם כלכלי ממלחמת אוקראינה. חברת Purithai Produce, יצואנית פירות וירקות מבנגקוק, מדווחת שהכנסת פירות וירקות תאילנדים טריים למדפי הסופרמרקטים הרוסיים הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה.

"איבדנו בעצם את הגישה לשוק לרוסיה", אמר פייטון אנלו, מנכ"ל Purithai Produce, אשר שולחת תוצרת טרייה וקפואה לאירופה, ארה"ב ורוסיה. "הלקוחות הרוסים שלי אמרו לי שלאנשים אין כסף אפילו לקנות מוצרי יסוד, שלא לדבר על תוצרת 'אקזוטי' כמו מנגו".

כזכור, אמש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר כי החליט לאסור גם על יבוא נפט וגז רוסי לאחר התייעצות עם בעלי ברית. דבריו של ביידן הגיעו לאחר ההחלטה של בריטניה לקצץ בהדרגה את יבוא הנפט הרוסי, עד סוף 2022. בריטניה תפסיק את היבוא של הנפט הרוסי.

המהלך מוביל לכך שהמחיר הממוצע של בנזין בארה"ב הגיע לשיא של 4.17 דולר.

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה, התנגד לאיסור על נפט וגז רוסיים, ואמר כי זה "יהווה נטל גדול באופן לא פרופורציונלי" על ארצו. "אמנם אנו מגנים את המתקפה של רוסיה ואנו גם מגנים את המלחמה, אך לא נאפשר למשפחות הונגריות לשלם את מחיר המלחמה; ולכן אסור להרחיב את הסנקציות לתחומי הנפט והגז", אמר בהצהרה.

גם הצד הערבי לא שקט, מנהיגי סעודיה, והאמירויות סירבו לקבל שיחות מביידן במהלך המשבר באוקראינה, מנהיגי המפרץ אותתו שהם לא יעזרו להקל על עליית מחירי הנפט אלא אם כן וושינגטון תתמוך בהם בתימן, ובמקומות אחרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד