י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרוחות בש"ס מתלהטות

סערת הפרת הוראת נשיא המועצת: כנס חירום וגילוי דעת חריף

גני הממ"ח בחריש: בהמשך לסאגה על בכירי ש"ס שהפרו הוראה של נשיא המועצת, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' - בכנס חירום בהשתתפות רבני ש"ס הוקרא מכתב "גילוי דעת" חריף של נשיא המועצת חכם שלום כהן נגד שליחת ילדים אפילו לגני ילדים מזרם הממ"ח

סערת הפרת הוראת נשיא המועצת: כנס חירום וגילוי דעת חריף
כינוס הרבנים נגד הממ"ח בחריש צילום: באדיבות המצלם

הרוחות בתנועת ש"ס מתלהטות: רבנים ועסקנים בתנועה השתתפו הערב (רביעי) בכנס חירום שנערך בחריש, בעניין גני הילדים מזרם הממלכתי חרדי, ובמהלכו הוקרא מכתב חריף שנשלח במיוחד ממעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן.

כפי שנחשף אתמול לראשונה, ב'בחדרי חרדים', הקהילות הספרדיות בחריש סוערות בעקבות מינויו של הרב פנחס אביטן, ראש ישיבה ומנהל מוסדות ברשת החינוך של ש"ס 'בני יוסף', לתפקיד בכיר ברשת הגנים החדשה מזרם החינוך הממלכתי חרדי בחריש. זאת, בניגוד להכרזתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן.

פרסום ראשון: בכיר במוסדות ש"ס מפר את הוראת נשיא המועצת. תיעוד

בהמשך לסאגה, נשיא המועצת שיגר מכתב "גילוי דעת" מיוחד שבו הבהיר שוב: "כפי שכבר התרענו בדבר האיסור והסכנה האיומה לחינוך ילדי ישראל הי"ו במסגרות שאינם ע"פ ההשקפה התורנית הצרופה כגון הממ"חים וכיו"ב, ועל כל אב ואם מוטלת חובה קדושה לשלוח בניהם אך ורק למוסדות החינוך התורניים המחנכים בדרך המסורה לנו מדור דור ברוח ישראל סבא, ומי שאינו עושה כן חוטא ופוגם בנפש ילדיו ועתיד ליתן את הדין לפני קודשא בריך הוא ולא ינקה מעוון".

נשיא מועצת החכמים הצהיר במכתבו: "והנני להודיע בשער בת רבים להזהיר גדולים על הקטנים שאיסור זה כולל את גני הילדים לגיל הרך אשר היא ראשית חינוכם, והעובר באיסור זה בכל מקום ומקום חוטא ומחטיא את הרבים והריהו בבחינת מורד בקב"ה והוא כפורץ גדר שעוונו גדול מנשוא".

לסיום כתב: "והנני בברכה ותפילה עבור כל אחו"א השולחים ילדיהם למוסדות החינוך התורניים בהשקפה טהורה וצרופה לכבודו ית' יה"ר שיראו ברכה בעמלם מכל יוצאי חלציהם בבריאות ובשמחה כל הימים דורות ישרים מבורכים עד ביאת גוא"צ אכי"ר".

מכתב נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן נגד גני הממ"ח בצירוף חתימתו של הגר"ש בעדני.

מי שצירף את חתימתו למכתב הוא זקן חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כי נציג ש"ס בעיריית חריש, שלמה פרץ, לא הוזמן לכינוס. זאת, ברקע הפרסום אתמול ב'בחדרי חרדים', לפיו - פרץ משתף פעולה עם הרב פנחס אביטן.

בכנס השתתפו כאמור שורת רבנים ובראשם הרה"ג שלמה ידידה זעפראני אב"ד כתר תורה והרה"ג משה פינטו חבר הנהלת רשת החינוך בני יוסף. הנואמים במעמד דיברו בחשיבות מוסד החינוך התורני בראשות הגאון רבי דוד פרטוש, חיזקו את פעילותו הרבה למען הרחבת מוסדות התורה והדגישו את דעת גדולי הרבנים ובראשם נשיא המועצת חכם שלום כהן נגד חינוך ילדים בגנים מזרם הממ"ח.

כינוס הרבנים נגד הממ"ח בחריש.

בנוסף, המרא דאתרא האשכנזי בחריש, הרב שמואל דוד רייסנר, דיבר על כך שמטרת העל של ציבור בני התורה בעיר שחריש תתרחב בפן התורני על כל המשתמע מכך, וישנם המכנים עצמם רבנים, ופועלים שלא לשם שמים ונותנים יד לאנשים החפצים בחילון העיר, על ידי כך שמפלגים את הציבור והכל כביכול באיצטלא של "להרבות תורה" אך לצערנו גורמים בדיוק ההיפך.

כזכור, כפי שדיווחנו אתמול, הרב פנחס אביטן, ראש ישיבה ומנהל מוסדות ברשת החינוך של ש"ס 'בני יוסף', מלווה את רשת הגנים החדשה מזרם החינוך הממלכתי חרדי בחריש. זאת, בניגוד להכרזתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, לפיה "השולח את בנו לממ"ח מועל בפיקדון הקב"ה".

הצעד של הרב אביטן מגיע ברקע סערה שמתחוללת בתקופה האחרונה בקרב הקהילות החרדיות בחריש, לנוכח החלטת ראש העיר יצחק קשת, על הקמת גני ילדים מזרם הממלכתי חרדי.

תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו כי מי שמונה למנהל רשת הגנים החדשה ואף תומך ומשבח את הקמתה הוא הרב פנחס אביטן, המכהן במקביל כמנהל מוסדות ברשת מעיין החינוך התורני 'בני יוסף' של ש"ס. מאידך, הרב אביטן מכחיש את המינוי וטוען כי הוא רק מפעיל תכנית לימוד קריאה בגני הממ"ח.

כינוס הרבנים נגד הממ"ח בחריש.

"משכנעים הורים להכניס את הילדים לממ"ח למרות שחכם שלום אסר לשלוח את הבנים למוסדות האלו. הזמינו אותנו לכנס הקמת הגן החדש והגיעה לשם המפקחת האזורית וגננות של הממ"ח. הרבה הורים רוצים להכניס את הילדים שלהם ואין דמות בעיר שמסבירה להם למה חכם שלום אסר את זה. התושבים כאן לא מבינים מה לעשות ומה מותר", מספר אליהו לוי, תושב הקריה החרדית בעיר.

בנוסף לכך, בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', מתוך כנס הפתיחה, נראה הרב פנחס אביטן מפליג בחשיבות זרם הממ"ח ומשבח את המפקחת האזורית: "אני רוצה לומר על המפקחת שרה עטיה, שהקב"ה נתן לה סיעתא דשמיא ממש לבחור גננות. היא עצמה מפקחת בממ"ח ובעלה אחד מגדולי תלמידי החכמים בירושלים ונמצא כאן ראש העיר שבאמת אכפת לו, אם לא היה אכפת הייתי קם והולך יש לי כמה תלמודי תורה וישיבות ומוסדות. אבל ראיתי שבאמת כל כך אכפת לו, אמר לי פנחס תעשה לי טובה אני רוצה שהעסק יצליח, תתמסר תתמסר ותתמסר ואני עושה הכל כדי שהעסק הזה יצליח".

"הדרמה הרבה יותר גדולה", אמר אחד התושבים ל'בחדרי חרדים', "לנוכח העובדה שבכנס השתתף גם מינוי של נשיא המועצת חכם שלום - נציג ש"ס בעיריית חריש, שלמה פרץ, שאף נאם בפני קהל האימהות שהגיעו לכנס הפתיחה".

הרב פנחס אביטן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חס ושלום לצאת נגד חכם שלום כהן. לא עודדתי שום הורים לרשום ילדיהם לבית ספר של הממ"ח, אני דיברתי רק על גני ילדים של הממ"ח בחריש ששם כל הגננות והסייעות הם נשות אברכים והציבור ההורים ברובו הוא ציבור חרדי ובני תורה ואם אמרו לך אחרת אז הדברים לא נכונים ואם זה הגיע אליך כנראה שיש סיבות אחרות לזה".

חכם שלום כהן ממלכתי חרדי הרב פנחס אביטן ש"ס בני יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד