כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במסיבת עיתונאים בפנים גלויות

חיילים שבויים מאיימים "להפיל את ממשלת רוסיה" לאחר שיחזרו הביתה

במסיבת העיתונאים שנערכה אתמול, שבעה חיילים מאגף המודיעין של צבא רוסיה שוחחו עם התקשורת באוקראינה, לאחר שאיבדו ציוד צבאי ולא יכלו להילחם. השבעה כמו מאות חיילים בשבועיים האחרונים, נתקלו בכוחות אוקראיניים ולאחר קרב קצר הם החליטו להיכנע | בהצהרה הם קראו לצבאם לסגת ואיימו לחזור ולהפיל את הממשלה

חיילים שבויים מאיימים "להפיל את ממשלת רוסיה" לאחר שיחזרו הביתה
חיילים רוסים שבויים במסיבת עיתונאים צילום: צילום מסך

חיילי צבא רוסיה שנשבו בידי צבא אוקראינה קראו להנהגת ארצם "להפסיק את המלחמה חסרת ההיגיון והערמומית נגד אוקראינה". במסיבת עיתונאים באוקראינה, שבוי המלחמה וולודימיר רססקזוב התנצל בפני אזרחי אוקראינה על כך שהוא וחבריו לנשק "באו לכאן כפושעי מלחמה".

"כשהיינו כאן בבית החולים, שמענו הפגזה מתמדת של ארטילריה כבדה של הפדרציה הרוסית, מטוסים הפציצו בתי חולים, בתי ספר, גני ילדים, מתקנים רפואיים. היה מטח אינסופי של אש ממערכות להביורים כבדות, מערכות ארטילריה של ירי כבד", אמר רססקזוב.

סרגיי גלקין, חייל שבוי נוסף אמר כי ברוסיה אמרו להם שהם הולכים "להציל את האוכלוסייה האזרחית", אך התברר שלא כך הדבר, והוא קרא להנהגת ארצו להפסיק את "מעשה הטרור".

שבוי מלחמה נוסף בשם סרגיי בלז'קו משוכנע כי "אנשים שלווים מתים באוקראינה כתוצאה מהתוקפנות הרוסית", ופונה להנהגת ארצו להפסיק "לשלוח לכאן אנשים".

החיילים הרוסים השבויים במסיבת עיתונאים. (צילום מסך)

"אני רוצה לומר שההנהגה שלנו צריכה להפסיק לשלוח לכאן אנשים, להפציץ ולהרוג אזרחים באוקראינה שאינם אשמים בכלום. אני רוצה לשדר להנהגה שלי להפסיק את המלחמה לאלתר", אמר.

מקסים צ'רניק, חייל רוסי שבוי גם הוא, הביע "התנצלות עמוקה ביותר לעם האוקראיני" ואיים על הנהגת ארצו בהתקוממות. "הבנו שאין כאן פשיסטים ודיכוי של העם האוקראיני. אני רוצה שהקולגות שלי ישמעו אותי, חיילים, הניחו את הנשק, אנחנו נלחמים נגד אומה שלווה. ואני אגיד לפיקוד העליון יש כאן רבים כמונו, ובמוקדם או במאוחר הם יחזרו הביתה, והעם יאבד את הסבלנות, ויאחזו בנשק כדי להפיל ממשלה שמשליכה במרמה את בניה. כמו בשר תותחים", אמר.

חלק משבויי המלחמה הללו הם לוחמי חטיבת החי"ר ה-15 של הפדרציה הרוסית, שהשתתפה בכיבוש חצי האי קרים ב-2014 ובכיבוש אזורים מסוימים כמו העיר לוהנסק, כמו גם במבצע הרוסי בסוריה.

שבויים צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד