כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תעמולה רוסית

דיווח שקרי של תקיפת יהודים על ידי אוקראינים עורר סערה

לפני מספר ימים הופץ דיווח שקרי באתרים שונים, לפיו יהודי ז'יטומיר שבאוקראינה הותקפו על ידי לא אחר מאשר האוקראינים עצמם | כאן ב'בחדרי' נמנענו מפרסומו בשל חוסר אימות | כעת יוצאים יהודי ז'יטומיר למתקפה ומאשימים את מפיצי המידע ב-תעמולה רוסית

דיווח שקרי של תקיפת יהודים על ידי אוקראינים עורר סערה
פליטים מאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

דיווח שקרי לפיו יהודי ז'יטומיר שבאוקראינה הותקפו על ידי לא אחר מאשר האוקראינים עצמם, דווח על ידי אתרי חדשות רבים, ולפי אותם דיווחים "יהודים סיפרו לכלי החדשות שמאות יהודים בעיירה בורחים בדיוק בגלל המקומיים שפנו נגדם". בדיווח נטען כי התוקפים את היהודים הם עובדי בית היתומים של חב"ד שנמלטו לרומניה. הדיווח הגיע ל'בחדרי חרדים' שנמנע לפרסם אותו כי לא היה לו שום אימות, מפאת הבריחה החפוזה מאוקראינה שארכה זמן מכדי לקבל מידע מפורט על הדיווח.

הרב שלמה וילהלם, שליח חב"ד ואחראי על בית היתומים ורבה הראשי של ז'יטומיר פרסם כי הדברים הללו שקריים, הרב וילהלם הגיב בחריפות על כך. "במזבלה תקשורתית אחת, הרואה עצמה בטעות כמקור מידע רציני, פורסמה כתבה לפיה יהודי ז'יטומיר, עיר באוקראינה, נאלצו להתפנות מהעיר עקב פוגרומים ורדיפות של לאומנים מקומיים. אבל לא מהמלחמה, אז אני אענה לכולם, כל הנאציזם האוקראיני, האנטישמיות ורדיפת היהודים קיימים רק בדמיונם החולה של מחברי המידע הכוזב הזה".

מדוע נכתב המאמר הזה? לדברי הרב וילהלם, זה מאוד פשוט. "יש מלחמה באוקראינה, רוסיה תקפה באמתלה פיקטיבית לחלוטין להיפטר מנאצים דמיוניים. ובמלחמה, כידוע, כל האמצעים טובים - כל ידיעה שקרית שיכולה לגרום או להעצים מצבי רוח של סכסוך באוקראינה משחקת לידיה של רוסיה".

הרב וילהלם הפציר בכולם להתייחס לכל מידע שקוראים לקחת באחריות, "לבדוק אותו שוב באמצעות משאבים אמינים ומהימנים" ו"לא לסמוך על כותרות באתרים מפוקפקים".

יצויין כי המאמר המקורי הוסר מאז. "אני מתפלל לסיום מהיר של המלחמה", סיכם הרב וילהלם. "כרגע אני בישראל, אבל אני מאוד רוצה לחזור לז'יטומיר מולדתי". אחד השלוחים של חב"ד באוקראינה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "ברור שזאת תעמולה רוסית, אם הם יורים על אזרחים, אז מה זה בשבילם להמציא סיפור כדי להכפיש את האוקראנים".

מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה שקרית תעמולה סובייטית הרב וילהלם זיטומיר תקיפת יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד