ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ברוך דיין האמת

מל"ו צדיקים: הבוחן של 'תולדות' הלך לעולמו

הבוחן של תלמוד תורה תולדות אהרן, הצדיק רבי יוסף וולברג זצ"ל שהיה מתפלל שעות ארוכות וגדולי ירושלים התבטאו עליו כשהוא אחד מל"ו צדיקים נסתרים שבדור הלך לעולמו בגיל 81. הלוויתו בצהריים מתולדות אהרן להר המנוחות

מל"ו צדיקים: הבוחן של 'תולדות' הלך לעולמו
הרה"ח רבי יוסף וולברג זצ"ל צילום: שלום קרויס

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר לבית עולמו הרב החסיד הצדיק רבי יוסף וולברג זצ"ל מחשובי חסידי תולדות אהרן שכל ימיו היו חטיבה אחת של אמונה ובטחון בפשטות ובתמימות לעבודת ה', והוא בן 81 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרה"ח ר' שמואל וולברג ז"ל הוא עלה לארץ מהונגריה בגיל 7 אחרי השואה, כאן בישראל נישא לרעייתו בתו של הרה"ח ר' ישראל אייזנר ז"ל. 

כל חייו שקד על דלתות התורה כל שעות היום והלילה. היה ענוותן ושפל רוח. עבר כל מיני מכאובים בכל שנותיו ומעולם לא הוציא אפי' אנחה אחת. הקדים שלום לכל אדם., הקפיד מאוד שלא לדבר בבית הכנסת, במאה שערים אומרים שמעולם לא רק שלא דיבר לשון הרע גם לא שמע לשון הרע. 

גדולי ירושלם אמרו עליו שהוא אחד מהל"ו צדיקים נסתרים שבדור. לפרנסתו היה ה'בוחן' של תלמידי הת"ת תולדות אהרן, כמעט ולא היה ילד שלא קיבל ציון טוב, הוא היה עוזר לכל ילד לענות את התשובה הנכונה כדי לתת לו ציון טוב. רק אחרי זה שפגש ילד שבאמת לא ידע כל כך טוב היה מבקש מהילד "כדי שלא תשכח את התשובה תעבור עוד פעם על הרש"י" ולפעמים גם למד עם הילד כדי שבאמת יידע את התשובה על בוריה.

היה עמוד התפילה, תפילותיו היו בהשתפכות הנפש, במתינות ובקול. והיה מאריך את בתפילתו, היה זהיר בזהירות נפלאה והשריש בבניו ובדורות אחריו אהבת תורה ויראת ה' ולשמירת גדרי הצניעות על דרך ישראל סבא.

היה דבוק בכל נפשו ומאודו באדמו"ר בעל השומר אמונים זצ"ל ובספריו, לאחר מכן היה תלמיד נאמן של האדמו"ר בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל, ולהבחל"ח האדמו"ר מתולדות אהרן. 

זכה והקים דורות ישרים ומבורכים כשאיפתו הטהורה, 

מסע הלוויה היום (חמישי) בשעה 13:30 בצהריים מחצר בית המדרש של חסידי תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תולדות אהרן מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד