כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות השיא בהכנסות המדינה

ליברמן: עזרה לפליטים מאוקראינה תביא לקיצוץ רוחבי

בדיון על קליטת העולים, הוצג תרחיש שלפיו עלות קליטת הפליטים מאוקראינה תגיע למיליארדי שקלים. למרות השיא שנרשם בהכנסות המדינה | שר האוצר אביגדור ליברמן הזהיר כי עזרה לפליטים מאוקראינה תביא לקיצוץ רוחבי ומשמעותי במשרדי הממשלה

ליברמן: עזרה לפליטים מאוקראינה תביא לקיצוץ רוחבי
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיון הממשלתי על קליטת העולים, שהתקיים אתמול (רביעי) אמר שר האוצר אביגדור ליברמן כי כי אם יגיעו לישראל עשרות אלפי עולים מאוקראינה - הטיפול בקליטתם ידרוש קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה כך דווח בחדשות הערב ב'כאן 11'.

בדיו הוצג תרחיש שלפיו צפויים להגיע לישראל 50 אלף עולים זכאי חוק השבות, ו-5,000 פליטים - ועלות קליטתם תגיע למיליארדי שקלים. עיקר העלות, לפי התרחיש שהוצג בדיון הממשלתי, נובעת מיצירת פתרונות דיור עבור העולים, הפתרונות שנבחנים כעת הם שיפוץ והכשרה של מבנים ממשלתיים קיימים, כדי לשכן בהם עולים, וכן הצבה של מבנים זמניים לטובת העניין.

שרת הפנים איילת שקד פרסמה אתמול תוכנית לקליטת פליטים מאוקראינה. אולם כשנכנסים למספרים, רואים שמאחורי ההצהרות יש הקשחה של מדיניות הכניסה הישראלית, ולא פתיחת שערים. לפי ההנחיות החדשות, 5,000 מכסות ייפתחו עבור אוקראינים לא יהודים שירצו להגיע ארצה.

אותם אוקראינים יידרשו למלא טופס מקוון כדי לקבל את אישור הכניסה לישראל. האגרה בסך 10,000 שקלים בשביל כניסה לארץ - בוטלה. אולם מתוך ה-5,000 האלה, 2,500 כבר נכנסו לישראל - לכן ההצהרה של שקד נוגעת אך ורק לפוטנציאל של 2,500 פליטים נוספים. 

במקביל, ישראל אומרת שלא תפעל מול כ-20 אלף אזרחים אוקראינים שנמצאים בישראל כבר עכשיו, ועובדים בבנייה, סיעוד, מזון וחקלאות. חלק מהאוקראינים הללו שוהים בישראל שלא כחוק, ובעצם משרד הפנים אומר שלא יפעל נגדם ולא יגרשם. כל המדיניות הקשוחה הזאת לא רלוונטית לגבי זכאי חוק השבות. היא תואמה עם ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד. 

אביגדור ליברמן משרד האוצר פליטים מאוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה קיצוץ תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד