ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
מעל 700 טילים

חלונות בית הכנסת התנפצו בזמן ש-100 יהודים הסתתרו במרתף

חלונות בית הכנסת התנפצו הלילה, ‏כתוצאה מהתקפות רקטות על חרקוב | בית הכנסת הוא אחד מבתי הכנסת הגדולים באירופה, שנבנה ב-1913 | הלילה הוא ניזוק מפלישה רוסית לאוקראינה, כאשר בזמן ההתקפה הסתתרו במרתף יהודים רבים

חלונות בית הכנסת התנפצו בזמן ש-100 יהודים הסתתרו במרתף
חלונות בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

התקיפות של הרוסים על אוקראינה לא מפסיקות, והלילה בזמן שכמאה אנשים הסתתרו במרתף בית הכנסת בחרקוב, חלונות בית הכנסת התנפצו כתוצאה מהתקפות רקטות על חרקוב, בית הכנסת הוא אחד מבתי הכנסת הגדולים באירופה, שנבנה ב-1913, וניזוק מפלישה רוסית לאוקראינה.

רשת CNN דיווחה, כי מאז תחילת הפלישה, ירו הרוסים הכובשים יותר מ-700 טילים לעבר אוקראינה, גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר כי מאז תחילת המלחמה, רוסיה שיגרה 710 טילים לעבר אוקראינה. דובר הפנטגון ג'ון קירבי ציין שכמעט כל הטילים נורו במזרח אוקראינה.

חלונות בית הכנסת

"אם אתה משרטט קו ישיר מקייב לאודסה, כמעט כל פגיעות הטילים מכוונות מזרחה לקו הזה", אמר קירבי. לדבריו, ארה"ב לא זיהתה שיגורי טילים סמוך לגבול אוקראינה עם פולין או בחלקה המערבי של המדינה.

מוקדם יותר דווח כי רוסיה מכינה את הקרקע לשימוש בנשק כימי באוקראינה, וסביר להניח שהם "יכשירו" את השימוש בו בדרכו האהובה על ולדימיר פוטין, הוא יהרוג את האזרחים והחיילים שלו תחת דגל אוקראינה, ויאשים את קייב בכך. כך אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד