כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סירבו לענות לשאלות

משפט הדיבה: נתניהו חויב לשלם לאולמרט אלפי ש"ח

בית המשפט קנס הבוקר את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, רעייתו ובנם יאיר, זאת לאחר שבניגוד להוראת השופט לענות על שאלות ספציפיות שהפנה אליהם אולמרט, לא ענו וטענו כי זה "לא רלוונטי", השופט העניק להם ארכה להגשת השאלון וקנס אותם בסכום של 3,500 ש"ח - הוצאות משפט, אותם יצטרכו להעביר לידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט

משפט הדיבה: נתניהו חויב לשלם לאולמרט אלפי ש"ח
אהוד אולמרט / בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש /עמית שאבי, פלאש 90

שופט בית המשפט השלום בתל אביב עמית יריב, חייב היום (חמישי) את ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנם יאיר לשלם 3,500 שקלים הוצאות לאולמרט, בגלל סירובם לענות לשאלות שהציב בפניהם אולמרט – הנתבע, וטענו כי מדובר במידע שאינו רלוונטי. בית המשפט נתן להם ארכה עד ה-15 בחודש לענות על השאלון כך מפרסם הבוקר אביעד גליקמן בחדשות 13.

​כזכור, בני משפחת נתניהו הגישו נגד אולמרט תביעת לשון הרע, לאחר שבראיון לאתר "דמוקרט טי.וי" ייחס להם מחלת נפש שאינה בת-שיקום. בכתב ההגנה שהגיש אולמרט, הוא טען כי הדברים שאמר בריאיון היו אמת, ודרש כי התובעים יחשפו רשומות רפואיות המתעדות את מצבם הנפשי, וישיבו לשאלונים הנוגעים לטיפולים בתחום בריאות הנפש שעברו, לטענתו.

התובעים התנגדו לדרישה, וטענו כי היא נועדה להלך עליהם אימים, ולמנוע מהם להמשיך בניהולה של התביעה. בית המשפט קבע בהחלטתו, כי מקום שבו הפרסום כלל אמירה כללית, לא ממוקדת, שאינה מתייחסת לאירוע נקודתי, יש למנוע מצב שבו דרישה לגילוי מסמכים תהפוך למסע דיג שתכליתו לנסות ולאתר ראיה שתאפשר להוכיח בדיעבד את אמיתותו של הפרסום, ולצד זאת – להביך את התובע, ולהרתיע אותו מלהמשיך ולנהל את התובענה.

"כדי למנוע מסע דיג כזה", קבע בית המשפט, "יש לקבוע כי תנאי לגילוי המסמכים המבוקש הוא הצגתן של ראיות שיש בהן כדי להרים את הנטל – ולו הראשוני – לקיומו של בסיס עובדתי כלשהו לאמירות. רק לאחר מכן, וככל שיתברר שאין מדובר באמירות שהופרחו לחלל האוויר מבלי שיש מאחוריהן דבר, ניתן יהיה לשקול חובת גילוי מסמכים חסויים שעניינם מצבם הרפואי או הנפשי של התובעים".

​בית המשפט עמד על כך, שדחיית הבקשה בעיקרה אינה פוגעת ביכולתו של אולמרט להוכיח את טענת "אמת דיברתי" שהעלה, שכן ברשות מר אולמרט אמורות להיות ראיות חלופיות, שעל קיומן הצהיר הן בגוף הפרסום הראשון, הן בעדותו בבית המשפט. 

הבקשה נדחתה בעיקרה, אולם בני משפחת נתניהו חויבו לענות על השאלות בשאלון שנשלח אליהם, אשר אינן מתייחסות למצבם הנפשי, ושהן רלוונטיות להליך, היום כאמור, לאחר שבמשפחת נתניהו סירבו לענות על השאלון, נתן להם השופט ארכה עד ה-15 לחודש וחייב אותם ב-3,500 ש"ח הוצאות משפט.

אהוד אולמרט נתניהו שרה נתניהו בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד