ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
לא רק במאה שערים

שתי דגימות מאזור ירושלים מעידות על התפרצות נגיף הפוליו

משרד הבריאות עדכן היום (חמישי) כי עדות לנגיף הפוליו התגלתה בשתי דגימות שבוצעו באזור ירושלים, זאת לאחר שילדה מאזור מאה שערים נדבקה בנגיף. 

שתי דגימות מאזור ירושלים מעידות על התפרצות נגיף הפוליו
חיסון ילד פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי נמצאו שתי דגימות חיוביות נוספות לנגיף הפוליו (שיתוק ילדים) מירושלים וסביבתה. זאת, במהלך בדיקות שנערכו בעקבות הידבקותה של ילדה בנגיף. לפי תוצאות מעבדה ראשוניות שהתקבלו במסגרת הבדיקות היזומות שעושה משרד הבריאות, נמצאה עדות לנגיף הפוליו בשתי דגימות נוספות מירושלים וסביבתה.

דגימה חיובית אחת נלקחה במסגרת החקירה האפידמיולוגית שעורכת לשכת הבריאות המחוזית בירושלים למגעים של הילדה שנמצאה חולה בנגיף הפוליו. הילד שנמצא עם עדות הנו ללא תסמינים. דגימה נוספת חיובית היא מתוך סקר אנונימי שמבוצע בירושלים וסביבתה.

בתדרוך לעיתונאים שנערך ביום שני ע"י משרד הבריאות, נמסרו פרטים נוספים על מקרה ההדבקה בפוליו המדאיג בירושלים ונאמר כי במשרד הבריאות הצליבו בין מקרה ההדבקה של הילדה ובין ממצאים נוספים שנוטרו במערכת הביוב בירושלים, ומעריכים כי מדובר בקצה הקרחון וישנם עשרות עד מאות הדבקות נוספות גם אם לא מופיעים תסמינים. במשרד הבריאות אף מינו פרויקטור מיוחד שיטפל במקרה ובחקירה האפידמיולוגית, וקוראים לכל מי שאינו מחוסן לנגיף - למהר ולהתחסן. 

הד"ר שרון אלרועי פרייס אמרה כי עד עתה אותרו עשרות מגעים ישירים עם הילדה בקרב המשפחה, ועוד 20 מגעים בגן בו היא לומדת. ד"ר פרייס ביקשה להדגיש כי כרגע ע"פ דגימות וניטורים שנעשו, חוץ מירושלים, לא נמצאו שרידים של נגיף הפוליו במקומות נוספים בארץ. והוסיפה ואמרה כי למי שילדיו מחוסנים אין סיבה לדאגה, וכי "ילד מחוסן הוא ילד מוגן".

אתמול פורסם כי לאור מקרה ההדבקה המצער בירושלים, משרד הבריאות יצא יחד עם משה ליאון ראש עיריית ירושלים בקריאה דחופה לחסן את כל הילדים שטרם חוסנו. לקריאה זו הצטרפו רבנים רבים, והחל מיום שלישי נרשמה בירושלים היענות גבוהה לנושא.

על פי הודעת משרד הבריאות: 1,130 ילדים התחסנו ביום שלישי בירושלים כנגד נגיף הפוליו הגורם למחלת "שיתוק ילדים" – כמות הגדולה פי 3.8 מהממוצע היומי. לנוכח הביקוש הגובר הורה משרד הבריאות על תגבור הפעילות בתחנות טיפת חלב במהלך השבוע הקרוב.

פוליו ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד