י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"הובלנו ליציבות פוליטית"

התרחיש של הפלת הממשלה; עבאס מרגיע

על רקע התרחיש שיאפשר עוד הערב את הפלת הממשלה בעקבות המהלך של ח"כ אחמד טיבי ששילב בחוק האזרחות הצעת אי-אמון בממשלה, חבר הכנסת מנסור עבאס משדר מסר מרגיע במליאת הכנסת ומבהיר כי למרות שמגיע לממשלה ליפול, מפלגתו תפעל לשמור על יציבות הממשלה

התרחיש של הפלת הממשלה; עבאס מרגיע
מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הדיווחים על התרחיש שיאפשר את הפלת הממשלה, יו"ר רע"מ מנסור עבאס מרגיע את הרוחות ומסביר מדוע יפעל לשמור על קיומה של הממשלה, למרות שהוא מבהיר כי מגיע לה ליפול.

"אין ספק שראוי שממשלות יפלו בגלל חוק כזה", אמר בנאום במליאה. הוא הבהיר, "אנחנו נצביע נגד החוק גם אם ההצבעה תהפוך להצבעת אי אמון". אך בכל אופן הסביר את המחויבות לשמר את הממשלה: "אנחנו הובלנו מהלך שהוביל ליציבות פוליטית במדינת ישראל".

בדבריו תקף את התנהלות הממשלה הקודמת בראשות נתניהו שלא פעלה לטובת המגזר הערבי: "אם נגיע למסקנה שהמהלך הזה לא מביא פרות לחברה הערבית - נשקול את המשך דרכינו".

כזכור, בשעות אלה דנה הכנסת בחוק האזרחות, הצעת חוק שנפלה בעבר בגלל התנגדות האופוזיציה, אך כעת התגבשה התאמה בין הקואליציה לאופוזיציה במטרה להעביר את החוק.

בשל התנגדות מתוך הקואליציה, מצד סיעות מרצ ורע"מ, האופוזיציה צפויה להתגייס ולתמוך בהצעה. אלא שעל פי התוכנית, ההצבעה שתתקיים לקראת השעה 20:00 בערב תהפוך למעט דרמטית.

על פי התוכנית של הרשימה המשותפת, ההצבעה על חוק האזרחות תהפוך ל'הצבעת אי אמון', כך שהאופוזיציה לא תוכל לתמוך בחוק כייוון שהמשמעות היא תמיכה בממשלה, ובכך מציבה המשותפת את רע"מ ומרצ במבחן. האם יתנגדו להצעת החוק או שמא ימנעו?

ברע"מ הודיעו הבוקר (חמישי) כי יתנגדו לחוק בכל מקרה, גם אם המשמעות תהיה תמיכה באי אמון בממשלה, כאשר במקרה שכזה אם כל חברי סיעות האופוזיציה יתגייסו ויופיעו במשכן אז יהיה 61 תומכים באי אמון ובהפלת הממשלה.

נרגיע ונאמר כי הדבר לא צפוי לקרות, בין הייתר בשל היעדרות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואבי מעוז שנדבקו בקורונה, לצד חברי הכנסת ניר ברקת ומשה ארבל שלא נמצאים בארץ.

הפלת ממשלה מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד