כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביקור היסטורי במדינה הערבית

הרמטכ"ל נפגש עם בכירי צבא בבחריין: "הזדמנות פז"

"בשנה האחרונה בנינו רשת של שת"פ אסטרטגיים-ביטחוניים עם מדינות שונות במזרח התיכון המחזקות את היתרון האסטרטגי למול האיומים", כך אומר הרמטכ"ל כוכבי ביום השני לביקורו בבחריין | כוכבי נפגש היום עם בכירי צבא בחריין וביניהם ראש המטה הכללי 

הרמטכ"ל נפגש עם בכירי צבא בבחריין: "הזדמנות פז"
הרמטכ"ל בבחריין צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל החל את היום השני בביקורו הרשמי הראשון בבחריין. הביקור נפתח אתמול (רביעי) בקבלת פנים בראשות ראש המטה הכללי של צבא בחריין, רב-אלוף ד'יאב בן סקר אל נועימי. לאחר מכן נפגש הרמטכ"ל עם מזכ"ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי, שייח׳ נאסר בן חמד אאל חל'יפה.

היום הגיע הרמטכ"ל למפקדת הצי החמישי האמריקאי בבחריין, שם נערך לכבודו משמר כבוד. כמו כן, נפגש עם מפקד הצי, אדמירל צ׳רלס בראד קופר וצוותו, לסקירה מודיעינית-מבצעית ושיח על המשך שיתוף הפעולה בין הצבאות וצרכים נוספים הנדרשים לשמירה על הביטחון והיציבות באזור.

לאחר מכן, המשיך הרמטכ"ל לפגישה עם בכירי צבא בחריין וביניהם מפקד הכוחות המזוינים, פילד-מרשל ח׳ליפה בן אחמד אל ח׳ליפה, ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד׳יאב סקר אל נועימי ושר ההגנה, הגנרל עבדאללה בן חסן אל נועימי. הפילד-מרשל והרמטכ"ל דנו באתגרים המשותפים לשתי המדינות ובהזדמנויות להרחבת שיתופי הפעולה.

"שיתוף הפעולה המתמשך עם הצי החמישי הינו משמעותי ובעל ערך רב", אמר כוכבי. "הפגישה המשותפת בבחריין, מהווה ביטוי נוסף לקשר האסטרטגי עם ארצות הברית, והינו נדבך משמעותי בביטחון הלאומי שלנו. בשנה האחרונה בנינו רשת של שיתופי פעולה אסטרטגיים-ביטחוניים עם מדינות שונות במזרח התיכון המחזקות את היתרון האסטרטגי למול האיומים במרחב. הביקור בבחריין הוא צעד משמעותי והזדמנות פז לשיתוף פעולה במגוון תחומים וזירות".

אביב כוכבי בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד