ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מלחמת גרילה

הנשק שמכינים האוקראינים כדי להילחם ברוסים

אם כוחות רוסים ייכנסו לעיר איוונו-פרנקיבסק, הם יגלו אוקראינים נחושים שמאיישים מחסומים, ועולים לגגות כדי להשליך פצצות תוצרת בית על חיילים רוסים, עשרת אלפים בקבוקי תבערה קטלניים הונחו על הגגות ברחבי העיר

הנשק שמכינים האוקראינים כדי להילחם ברוסים
בקבוקי תבערה שאזרחים הכינו צילום: צילום מסך

העיר איוונו-פרנקיבסק במערב אוקראינה מחכה לרוסים עם 10,000 בקבוקי תבערה. הגגות ברחבי העיר איבנו פרנקיבסק שבאוקראינה מלאים בבקבוקי תבערה, תושבי העיר מתכוננים להגן על עצמם. כך דיווח הגארדיאן הבריטי.

"אם כוחות רוסים ייכנסו לעיר, האוקראינים מוכנים להתגייס, לאייש מחסומים ולעלות על הגגות כדי להשליך 'פצצות' תוצרת בית על חיילים" אומרים תושבים תקשורת.

שרשראות דוקרנים עם חלקי קורות מתכת מושחזים הנקראים "קיפודים" יונחו על פני נתיבים שם יעברו רכבים משוריינים אשר יותקפו על ידי "קיר אש" שמתכננים התושבים. עמדות מקלעים עם שקי חול הוקמו בכל רחבי העיר השלווה בדרך כלל באזור הקרפטים של אוקראינה.

ההכנות לכך מגיעות על רקע החששות שכוחות רוסיים ימטירו נשק כימי על אוקראינה, שרת החוץ של בריטניה ליז טרוס הזהירה שזו תהיה "טעות חמורה" מצידו של פוטין אם הוא יעשה זאת, והוסיפה כי זה יהיה עוד טעות לשלל הטעויות שעשה מאז פלישת לאוקראינה. בתוך כך גורמים במערב חוששים שמספר הפליטים הנמלטים מאוקראינה עלול להגיע ל-4 מיליון, אם רוסיה תמשיך במתקפה האכזרית שלה. סוכנות הפליטים של האו"ם עדכנה ביום רביעי את מדינות המערב כי יש כעת כ-2.2 מיליון פליטים מהמלחמה, והמספר עשוי לעלות ל-4 מיליון במהלך הימים הבאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה בקבוקי תבערה פליטים מאוקראינה נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד