י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
תכנן לכבוש את קייב תוך יומיים

לאור הכישלון: הנשיא פוטין פיטר שמונה גנרלים

שמונה גנרלים בכירים פוטרו על ידי פוטין מאז החלה הפלישה, כך טוענת אוקראינה. שר ההגנה האוקריאני אמר כי המפקדים הרוסים פוטרו מאז תחילת הפלישה על רקע אבדות כבדות בשדה הקרב | שרת הפנים הבריטית מאשימה את פוטין בטיהור אתני

 לאור הכישלון: הנשיא פוטין פיטר שמונה גנרלים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

שר ההגנה האוקראיני, אלכסיי רזניקוב טוען כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זועם על מפקדי צבאו כי הפלישה לא הולכת לו על פי התכנון, ופיטר שמונה גנרלים, בנוסף פוטין כועס על אנשי שירות הביטחון, ה-FSB על שמסרו לו מידע מודיעיני גרוע בנוגע לעוצמתה של אוקראינה.

פיליפ אינגרם, קצין מודיעין בריטי בכיר לשעבר, אמר ל'טיימס' שפוטין כמובן "כועס מאוד" ומאשים את סוכנויות הביון שלו בכישלון המביש הנגלה לעיני העולם כולו.

שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, האשימה את פוטין בטיהור אתני וחבר הפרלמנט השמרני הבריטי, בוב בלקמן הוסיף על דברי שרת הפנים ואמר: "הנשיא פוטין לא רק שלח מוות והרס על תושבי אוקראינה, אלא הוא גם מעורב בטיהור אתני ואנחנו צריכים להתמודד עם זה, רבים מאלה שנמלטים מפחד לחייהם ירצו לחזור אחרי שכוחותיו של פוטין יסתלקו מהמדינה, אחרים ירצו להתיישב מחדש במקום אחר".

"אז האם תגמישי את המערכת כמה שיותר כך שמי שרוצה להתיישב מחדש בבריטניה יוכל לעשות זאת? או מי שרוצה לבוא על בסיס זמני יוכל לחזור לארץ מולדתם?".

שרת הפנים, גב' פאטל, אמרה שיש הבנה בכך שאנשים ירצו לחזור הביתה ברגע שזה יהיה בטוח, והוסיפה: "הנקודה לגבי טיהור אתני כל כך תקפה, שיש עדיין אנשים ממוצא אוקראיני ברוסיה שנתונים לרדיפה נוראית שכזו". פאטל אמרה כי "האנשים האלה במחשבותינו, כולל בשיקולים כיצד אנחנו רוצים לעזור גם להם".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד