י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעקב אחרי המכליות

יועץ הנשיא קורא לעולם: "החרימו את נפט הדמים של פוטין"

יועץ הנשיא זלנסקי מתחנן לעולם: "הממשלות שלכם אולי מפחדות לפעול, אבל אנשים רגילים בבריטניה ובאירופה נמצאים במיקום טוב לשלוח מסר לפוטין, הנפט הרוסי מממן את הפלישה לאוקראינה ורצח חפים מפשע" | הטור המלא של היועץ האוקראיני

יועץ הנשיא קורא לעולם: "החרימו את נפט הדמים של פוטין"
הנשיא ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

אולג אוסטנקו, יועץ לנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, פנה לצרכני הנפט ברחבי העולם בטור שפרסם ב'גארדיאן הבריטי': "הנפט הרוסי מממן את הפלישה לאוקראינה ורצח חפים מפשע, בדיוק כפי שכסף ממכירת יהלומי דמים הניע מלחמת אזרחים אכזרית באפריקה. אנחנו חייבים לנתק את המימון הזה מהמקור. ניתן וחייבים לעצור את המסחר הזה באמצעות לחץ המופעל על ידכם, הצרכן, על חברות וממשלות".

עוד כתב, כי "ולדימיר פוטין מוכר 5 מיליון חביות נפט גולמי ביום , חלק גדול מהן מגיע לאירופה. כשמנהיגי האיחוד האירופי התאספו כדי לדון במשבר, אנו קוראים לאנשים בכל מקום להחרים את הנפט הרוסי כעת'.

"אנו מקבלים תמיכה רבה מממשלות ואנשים רבים. הם קולטים את הפליטים שלנו, הם שולחים לנו מזון ותרופות, והם הצביעו נגד מלחמת פוטין באו"ם. ממשל ביידן הסכים לאסור את כל היבוא של ארה"ב של נפט וגז רוסיים, אבל מנהיגים פוליטיים בגרמניה, איטליה, בריטניה וכמה מדינות אחרות חוששים להטיל אמברגו מיידי. הם חוששים שמחירי הנפט יעלו, ושהמצביעים שלהם לא יבינו למה, או יכעסו מכדי שיהיה אכפת להם".

הוא פנה לציבור: "אתם הציבור יודעים טוב יותר, אתם כבר ברחובות וברשתות החברתיות מביעים תמיכה באוקראינה אנו מעריכים את כל הסרטונים ששולחים את המסר הברור שאתם מזועזעים מהאימה שהביא פוטין. אבל ממשלותיכם עדיין חוששות שאם הן יאסרו את הנפט הרוסי, תצאן נגדן".

"אם יהיה חרם על הנפט הרוסי, ניתן להקים תוכנית לטיפול בבעיות אספקה ​​קצרות טווח. ברור שעכשיו זה הכרחי לביטחון לאומי לכל המדינות להתרחק במהירות מהסתמכותן על דלקים מאובנים. מה שאנו מבקשים רק יאיץ את המעבר הדרוש לטיפול במשבר האקלים. אולם למרות רצח חסר הבחנה המתרחש ברחובות אוקראינה והבטחות לפעולה של מנהיגי העולם החזקים ביותר בנובמבר האחרון, ממשלות אירופה עדיין מהססות".

"אנחנו מארגנים קואליציה כדי לעקוב אחר המכליות שמעבירות נפט רוסי ולספר לכם היכן הן נמצאות. הרוסים ינסו להסתיר את המידע הזה, אבל אנחנו נגיד לכם איפה הספינות, החברות האלה אולי לא יקשיבו לבכי של ילדים אוקראינים, אבל הן יקשיבו לכם, הלקוחות שלהן. רוב הנפט משמש לתחבורה, כולל עבור מכוניות פרטיות, משאיות ומטוסים. נא לא לקנות בנזין או סולר מאף חברה העוסקת בזיקוק נפט רוסי. אין לטוס בחברת תעופה המשתמשת בדלק סילוני העשוי מנפט רוסי".

"דרשו מהמנהיגים שלכם שלא יירד נפט רוסי בנמלים שלכם. אל תבטחו את המטען שלהם, אל תשכירו להם ספינות ואל תעבירו שום נפט או מוצרים מזוקקים בתוך המדינות שלכם. נא לא לבצע כל עסקה פיננסית אישית או תאגידית עם חברות נפט רוסיות, מנהליהן או בעליהם. זה הכל שמן דמים וכספי דם".

"פוטין חושב שהוא חזק כי רוסיה היא יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם. אבל הוא חלש כי הוא שם את עצמו בידיים שלכם ואתם כועסים כי הוא מטיל אימה על אזרחים אוקראינים ומאיים על העולם".

"אנחנו עומדים מול פוטין וננצח. החיילים שלנו מאומנים היטב ומיליוני אזרחינו נוטלים נשק. אין שום דרך לפוטין להשתלט ולשלוט במדינה עם יותר מ-40 מיליון אנשים כועסים, כולם צועקים, "לכו הביתה!"

"התנועה נגד יהלומי הדמים שינתה את העולם, אבל זה לקח שנים. חמדנות היא חזקה מאוד. אבל אנחנו, האנשים, חזקים יותר וכשאנחנו ממקדים את הכעס שלנו, אנחנו יכולים להשיג הכל ולעצור כל אחד". הוא סיים: "חייבים לסיים את המלחמה הזו. אתם יכולים לעזור לנו. תאמרו אמור לממשלות שלכם. חרם על הנפט הרוסי עכשיו".

מלחמת אוקראינה רוסיה נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד