י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
סוחט את הסיוע

ביידן מנע העברת מטוסים לאוקראינה • זלנסקי "זה לא פינג פונג"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את ארה"ב ופולין במשחקים עם חייהם של אנשים. "תשמע", התחנן המנהיג האוקראיני, "יש לנו מלחמה, אין לנו זמן לכל הברבורים האלה, זה לא פינג פונג, מדובר בחיי אדם, אנחנו מבקשים שוב: לפתור את זה מהר יותר"

ביידן מנע העברת מטוסים לאוקראינה • זלנסקי "זה לא פינג פונג"
ולודימיר זלנסקי בבית הלבן צילום: מתוך חשבונו של זלנסקי

כפי שפורסם לפני מספר ימים, הנשיא ביידן "הרג באופן אישי" את עסקת המטוסים הפולניים לאוקראינה, למרות קריאות של רפובליקנים ודמוקרטים לתת לאוקראינה מטוסים ולגרום ל"פוטין לפחד ממה שאנחנו עלולים לעשות". כך חשף ה'דיילי מייל'.

אך למרות הבקשות הנואשות מצד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ולחצים של המחוקקים בארה"ב, הנשיא ביידן "הרג" את התוכנית הפולנית להעביר מטוסי מיג-29 לאוקראינה, מחשש שהעסקה עלולה להיחשב כהסלמה על ידי ולדימיר פוטין.

הטעות הדיפלומטית שהחלה עם דיפלומט בכיר באיחוד האירופי שהבטיח את המטוסים לאוקראינה, הסתיימה כאשר פולין הציעה שתמסור את המטוסים לארה"ב כדי להעביר אותם לאוקראינה, וארה"ב אמרה שזו אחריותה של פולין.

לאחר מכן, פקידים אמריקאים הרגו את הפרויקט לחלוטין, ואמרו שהם לא יתמכו בהעברת המטוסים עצמם או בגיבוי פולין בכך. "אנחנו לא תומכים בהעברת הלוחמים לחיל האוויר האוקראיני בשלב זה ואין לנו רצון לראות אותם גם בבסיס שלנו", אמר מזכיר העיתונות ג'ון קירבי לכתבים ביום רביעי, כשתיאר את השיחה בין משרד ההגנה לויד אוסטין ועמיתו הפולני.

הוא אמר שהפנטגון העריך שמטוסי הקרב לא ישפרו באופן מהותי את ההגנה של אוקראינה, בעוד שזה יסלים את הסיכויים למשוך את נאט"ו, שגם ארה"ב וגם פולין הן חלק ממנו, לעימות ישיר.

ארה"ב כבר העבירה מאות מיליונים ונשק קטלני לאוקראינה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח עם מחוקקים אמריקאים בסוף השבוע וביקש מהם לסייע בהעברת גם מטוסי מיג-29, לאוקראינה. באוקראינה יש כיום בין 37 ל-70 מטוסי מיג-29.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים את ארה"ב ופולין במשחקים עם חייהם של אנשים. תשמע, התחנן המנהיג האוקראיני, "יש לנו מלחמה, אין לנו זמן לכל הברבורים האלה. זה לא פינג פונג, מדובר בחיי אדם, אנחנו מבקשים שוב, לפתור את זה מהר יותר".

"אל תעביר את האחריות, שלח לנו מטוסים" דרש זלנסקי. הנשיא זלנסקי היה 45 דקות בטלפון עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ביום רביעי, והתחנן גם בפניה למטוסים נוספים. אבל בממשל ביידן דחו את הרעיון, וביידן עצמו הסכים, כך לפי אתר 'פוליטיקו'.

בנסיון להגן על ההחלטה, אמר בכיר בממשל ל'פוליטיקו', "לאוקראינה יש הרבה מטוסים שכבר לא טסים הרבה בגלל ההגנה האווירית הרוסית, לא ברור מה שליחת מטוסים נוספים תשיג".

הסנאטור הרפובליקני מיט רומני, אמר שהגיע הזמן שפוטין יפחד. "הגיע הזמן שפוטין יפחד ממה שאנחנו עלולים לעשות. זאת מלחמה. אנשים מתים. אנחנו צריכים להביא מטוסים לנשיא זלנסקי ולאנשי אוקראינה באופן מיידי", כתב בטוויטר.

גורמים רשמיים אמרו גם שייתכן שההעברה הייתה אפשרית אילו הייתה נשמרת בסתר, ג'וזפ בורל, הממונה על החוץ ומדיניות הביטחון של האיחוד האירופי, הפך משימה חשאית לבלתי אפשרית כשהודיע ​​לכתבים שהגוש האירופי יספק את המטוסים, ההלם והחרדה של פקידים רבים בארה"ב ואירופה גרם לתוכנית להתבטל.

ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד